Bättre humör, men inte mackan!:(

Idag har det varit en sådär dag, bättre än dom andra dagarna. Jag har orkat och varit med social helt enkelt. Det känns så skönt men något säger mig att jag inte får bli glad och pigg, åh vad trött jag blir på de dumma tankarna. Ångesten kom till lunch i skolan. först den fysiska med hjärtklappning och nervositet och fortare andning. Och lagom till matten så kom den psykiska och det var ju SÅÅ passande eftersom vi skulle ha matteprov med ekvationer och sånt skit. Jag hoppas det gick bra på matteprovet, min hjärna kändes helt hjärntvättad.
Jag tror jag var på lite bättre humör idag för alla tyckte mitt hår blev bra. Själv var jag orolig och ledsen igårkväll över mitt hår men det var nog bara för jag inte var van vid den nya hårfärgen. Men det känns skönt nu att de tycker det var snyggt!

Tankar om mig själv blir bara fler och fler. Jag tycker jag blir tjockare för varje titt i spegeln, förut tyckte jag faktist inte jag var så särskillt tjock men jag tyckte inte jag var smal heller, men nu så putar magen ut hela tiden och jag klarar inte av det. Allting blir jobbigt, jag får ångest och de tankarna om mig själv strömmar fram. Varför kan jag helt plötsligt bara inte acceptera mig själv?

Jag var hos skolsyster och pratade idag, jag nämnde mina självmordstankar och tankarna omkring mig själv eftersom de är det som har stört mig under denna vecka. Hon sa att man måste stå ut med tankarna och bara acceptera det för det är ju en del av att bli frisk.
Men jag kan inte acceptera det, jag får panik och mår extremt dåligt över det. Tur nog idag att jag inte ska äta fil med musli för då skulle jag nog känna mig ännu fetare men idag ska jag ta en mjukmacka istället för en knäckemacka. Mamma är inte hemma och det är något som säger mig att jag inte borde ta mjuk macka utan en hårdmacka. vad ska jag göra?! en sida av mig vill gå och kämpa och ta mackan men den andra sida är livrädd för mackan och vill inte ta den.
bara för det kom det dumma tankarna upp igen och jag vill försvinna, jag vill inte leva längre´ inte just nu. fan jag orkar inte mer !! :(

Imorgon ska jag bli interjuvad av en person som gör en forskning om ätstörningar, jag är nervös! :/

Kommentarer
Postat av: Ulf

känner igen mig i dina tankar..det här att man pratar emot sig själv..man frågar en massa saker till sig själv..ådet konstiga svaret man får ""känslan som säger vad man ska göra eller inte..
fan den är jobbig...det är väl rädslan antar jag..

jag har inga ätstörningar..jag försöker hålla min kropp i form bara..väger 93kg till mina 193cm..
är nöjd med vikten..men kan hålla med att magen..man blir styrd av den ..kanske är för att den är det lättaste på kroppen att förändra självpå kort tid...

hoppas du får kontroll eller att du slipper lyssna på dina innersta tankar som vill dig ont..bara dom goda tankarna kvar...som vill dig gott :)

ha det bra

2007-12-06 @ 00:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0