Cykla

Idag har jag inte gjort något speciellt .. är orolig över att jag kommer ha så här tråkit resten av jullovet.
Jag vill hitta på något med någon kompis men ändå inte. Det är så krångligt att förklara vissa saker som när man ska äta eller att jag inte får motionera.
En av mina största rädslor är att äta hemma hos andra människor.
Men man kan ju alltid tacka nej till mat.

En sak jag fick göra idag var att cykla!
Jag cyklade hem till pappa för att ingen kunde hämta mig för alla jobbade. Gud vad härlig känsla det var! Har inte cyklat på flera månader! Jag cyklade en omväg och det var riktigt skönt att få lite frisk luft, men visst gjorde jag det för att förbränna men det var ändå skönt.
Men gud vad dålig kondition jag har, den lilla sträckan jag cyklade hade jag skit mycket flås, och trött blev jag konstigt nog också. Jag cyklade i cirka 10 min! :S
Igår fick jag också motioner lite, mamma säger att hon tycker så synd om mig som måste vara inlåst i ett hus hela dagen. Jag gick cirka 1,5 km (jag joggade lite också) och det var också befriande.

Usch en sak hatar jag nu när jag är hemma och det är vad jag ska göra.
Om jag sitter still för länge får jag nästan panik och jag måste verkligen röra på mig eller göra något som har mer rörelse.
Jag kan inte sitta still själv mer än max 2 timmar. Knappt det. Och det är skit jobbigt och jag får till och med ångest! :(

Åkte hem till pappa idag. Han har som vanligt vis inte koll på vad jag äter -.-
Så det har blivit ett och annat lite små fusk.
Eftersom jag är tvungen att äta lunch själv så blev det ytterst lite lax pytt i panna. Nästa vecka är jag tvungen att äta mer "matiga" luncher. Dom här dagarna har jag ätit lätta luncher och det har funkat riktigt bra. Har inte haft så mycket ångest de senaste dagarna.
Men har också fuskat med osten och pappa har ingen koll så det blir inte ett glas mjölk till middag.
Fast nu känns det skönt, för jag klarar mig ändå.
Men jag blir ändå ledsen och besviken.

Imorgon tänker jag gå en promenad i smyg.
Jag vill inte bli frisk just nu, jag vill gå ner i vikt.

Jag tycker inte jag är normal smal längre, jag känner mig hemskt FET!
det känns som alla har lurat mig, så underviktig är jag inte.
Visst har jag ett BMI på 15,8 men det kan inte stämma för jag ser inte ett dugg smal ut. JAG ÄR FET! :(

Kommentarer
Postat av: Mats

Nej något jullov har jag inte haft på många år men några dagar kan jag ta det lite lugnare och inte bara arbeta. Idag låter du mer normalt tonårsuttråkad än problemtyngd, det är antagligen bra. Men FET är antagligen också bra så skärp dig nu för innerst inne vill du bli frisk.

Tänk på att FRISK innebär att du inte kommer att tycka att du är FET utan NORMAL. Det är faktiskt så eftersom det är sjukdomen som gör att du tycker vikten spelar så stor roll.

Du ÄR normal i alla andra avseenden.

Ha det gott. Det har jag.

2007-12-20 @ 19:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0