Fil och musli och ångest!!

jag har redan ångest, ikväll till kvällsmålet så ska jag äta 2 dl lättfil med 1 dl musli (!!) och sedan en apelsin och té!
jag mår illa när jag tänker på det, visst är det gott men jag har inte ätit det på hela hösten och det är verkligen en sån sak som står på min förbjudna lista. Som tur var ska jag inte få välja musli själv för det skulle bli för jobbigt och då skulle jag bara välja det kalorisnålaste så mamma ska bestämma. Och sen ska jag äta musli med fil 2 gånger i veckan bara, TACK! <3 men de andra dagarna ska jag äta en MJUK macka istället för hård och det är inte heller lätt. Äter endast mjuk macka till en quorn burgare istället för hamburgebröd annars.
Det var det vi bestämde på ätstöringskliniken idag.
Och ångest har jag redan, och sen fick jag ångest över den nya maträtten som vi åt idag. Det var indiskt tror jag och det var jättegott och mycket kryddor och till och med GI mat var det men ångesten finns ändå där:(

Jag har mått dåligt ända sen jag fick reda på sifforna på vågen. 42,8 kg stod den idag! 3 hg upp? Kan det verkligen stämma, börjar jag verkligen gå upp i vikt nu eller är det för att jag drack en näringsdryck mer som väger 200 gram mer? Tankarna är många och jag känner mig värdelös,ful,fet och äcklig! Pulsen var på 52 och jag vet inte varför men det känns inte bra. Jag känner mig så misslyckad på något sätt,
för några veckor sedan stod pulsen på 36 och jag var nära på att bli inlagd pgr av det men då kändes det tryggt. Nu säger något i mitt huvud att jag ska må dåligt och att jag inte förtjänar att må bra(inte för jag gör det men jag mår ändå lite bättre fysiskt). Jag vill helt enkelt inte må bra men samtidigt vill jag vara frisk och må bra :/

En stark vilja som kommer ibland är att bara släppa allt och börja äta. För vad tjänar jag på att dröja ut så länge på att gå upp i vikt? Det kommer ändå inte gå fort med viktuppgång för det är ju det de har lovat. Men varför ska det vara så svårt att bara äta? Tycker ni som läser det här att jag borde be mina behandlare om att öka till max och inte ta "ett steg i taget metoden"? tacksam för svar!

Det ända bra idag var att jag fick MVG på gymnastikprovet (skriftligt såklart) och att jag och mamma har köpt en ny tésort. Äpple,kanel och russin var smaken. Jag hoppas det smakar gott!

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Gumman du kommer att klara kvällsmålet. Förstår att ångesten är jobbig. But you can do it!

Du är absolut inte värdelös,ful,fet och äcklig.

Jag förstår dina kluvna tankar till att bli frisk.
Jag tänker i princip likadant.

Svar på din fråga..
Jag tycker nog att du ska köra "ett steg i taget metoden" iallafall ett tag till.
Jag gjorde inte det. Jag ville inte det. Så jag höjde allt och trodde att jag skulle bli frisk på en gång. Men det fungerade inte för min del då allt blev för mycket.
Nu vet jag ju inte hur du skulle reagera. Det kanske skulle fungera jätte bra för dig. Men jag kan iallafall råda att vänta ett tag.

Grattis till MVG Kramar

2007-12-03 @ 20:07:16
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Jo jag vet det skulle bli jätte jobbigt att öka precis allt till normala portioner och så. En tanke som jag hade idag är att köra "ett steg i taget" metoden men ändå kanske öka lite mer än vanligt för ångesten blir ju ändå den samma. Det är något jag har funderat över som jag tror kan bli det bästa altenativet!

tack

2007-12-04 @ 19:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0