Jullov

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Är inte på humör på nått av dom. Eller skratt humör har jag väll aldrig varit på?
Jag är orolig. För vad? För maten och jullovet. Maten kommer vara jobbig och jag kommer nog oroa mig en hel del över den för lunchen ska ju sättas in!
Jullovet... vafan ska jag göra på jullovet?! Aaah!!
Visst har jag snackat med kompisar om att vara, men vi har inte planerat något. Jag hoppas jag får något att göra för nu har jag ju faktist mer ork!
Men jag oroar mig för de dagarna jag inte har något att göra, vad tråkit det kommer vara. Jag får ju inte motionera och det finns ju rätt så mycket saker man kan göra som innehåller motion tex cykla, promenader, bada, skridskor osv..
Men mina behandlare sa att om jag äter bra luncher i några dagar skulle jag få åka skridskor med en rejäl matsäck med.
Hmm, jag vill så gärna åka långfärdsskriskor för det tycker jag är hemskt kul!
Förra året var det så härligt, vi brukade åka skridskor på Hjälmaren och vi åkte till ett café som var 7 km lång bort. Där satt vi och fikade och sen åkte vi hem igen.
Man var så härligt trött men samtidigt kände man sig så frisk för att man hade varit ute några timmar.
Jag kom ihåg att man hade röda kinder och näsan var också röd!
Men jag tror inte det blir några 14 kilometrar i år, kanske någon kilometer men inte många :(

Idag var det sista skoldagen. De bjöd på fika och jag som börjar bli van vid allt plågandes åt inte något idag heller. De bjöd på grädd tårta och sen godis.
En tjej i min klass åt inte heller någonting och jag frågade henne varför hon inte skulle ha?
Hon svarade att hon inte ville bli tjock.
Då blev jag så upprörd att jag berättade allt vad jag kunde om att kroppen inte ser skillnad på en morot eller en godis bara att moroten kanske är en aning nyttigare! Jag satt säkert och babblade en stund men jag lyckades övertala henne. Då blev jag faktist lite glad över att ha lyckats.
fast jag fattar själv inte vad jag snackar om, jag berättar så bra fakta om vad kroppen tycker osv men jag kan inte själv ta några godisar eller tårtbitar för jag är rädd att gå upp i vikt.
 Men hallå? Egentligen blir det ju helt stört för jag kan ju så mycket om att jag inte kommer att gå upp i vikt, det är ju som att jag sitter och ljuger för mig själv.
Aja skit samma..

Vi fick betygen också.
4 G , 5 VG:n och 1 MVG
är rätt så nöjd men jag känner att jag kunde nog klämt i lite till. men det var ju våra första betyg någonsin och sen har jag ju levt på ca 600 kalorier och då är det ända rätt så bra.

Åkte upp på stan efteråt och shoppad den sista julklappen.
Åkte sen hem och åt soppa och en macka.
Jag fuskade med mackan men jag orkar inte bry mig. Förut när jag hade motivation så kändes det helt fel att fuska och det var nästan att jag fick ångest över att fuska. Men nu så känns det en lättnad att inte ha tagit smör eller ost. Sjukt konstigt.

Imorgon ska jag slå in julklappar och grejsa. Lyckades övertala mamma att få cykla ner till ICA och köpa en sista julklapp imorgon. Jag har inte cyklat på flera månader :S
Förut cyklade jag alltid till skolan och det var ungefär 8 km fram och tillbaka.
Men har tänkt anstränga mig lite mer imorgon.. jag tänker nämligen gå till ICA och sen cykla hem.
Men det kan ju inte vara så farligt ? ICA ligger bara 1,4 km från där jag bor!

Kommentarer
Postat av: Mats

Grattis till betygen, de lät väl rätt så bra under de förutsättingarna som varit. Jag hoppas du fortsätter äta och skriva. Och varje gång du tänker på att fuska så kom ihåg att jag ser det (när du berättar om det) och jag tycker inte om fusk, haha.
Ha ett bra lov i alla fall och jag hoppas det inte blir tråkigt hela tiden.

Tomten kommer ju - eller förr gjorde han det i alla fall.

2007-12-18 @ 20:01:18
Postat av: Carita

Cornelia, jag önskar att du bara kunde släppa taget och börja äta. :/
Kämpa på.

2007-12-19 @ 14:19:48
URL: http://happychews.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Till Mats:

tack, hoppas du också får ett bra jullov... fast du kanske inte har det? :O

hehe fusk är inge bra men det känns som en lättnad att skippa vissa saker!

2007-12-19 @ 19:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0