Känslig,ensam och rädd

Jag har varit riktigt känslosam den här helgen. Gråtit mycket och grubblat mycket.
Fast ändå kan jag inte säga så för på något sätt så känner jag mig tom och att jag inte finns eller lever.
Jag vet inte om det är ångesten som skapar all oro och alla tankar och gråten. Jag vet inte längre, jag känner mig så förvirrad bara.. nu när jag äter mera.
Jag vet inte vad jag ska skriva. Ena sekunden har jag massor att skriva ner men sen så helt plötsligt blir jag tom och orklös.

Just nu vill jag att tiden ska stå still, jag vill inte att det ska bli julafton än.
Jag vill hinna bli frisk så att jag kan äta julbordet oplanerat och äta julgodis och lussebullar.
Kunna ta ett glas julmust (även om jag inte är så vidare förtjust i all sorts läsk) och bara bli helt frisk.
Det känns så bortkastad tid att vara sjuk, det blir frustrerande samtidigt som jag vet att jag kan inte börja äta helt för det skulle plåga mig till döds.
Just nu, den här helgen har jag inte haft någon motivation, den har helt plötsligt bara försvunnit.
Det har blivit lite krångel med maten och ett och annat fuskande.
Mina tankar i huvdet har varit starkare och jag har känt mig väldigt ledsen och ensam.
Ibland har jag nästan gråtit mig till sömns för ångesten är stor och det är just det som känns så ensamt - att ingen kommer och tröstar.

Det blev ingen lasange idag. Vi hann inte helt enkelt för vi skulle på släkt träff för en av morbröderna fyllde år.
Jag var tvungen att ta med mig näringsdryck, macka med smör & ost och en clementin som fika.
De andra åt lussebullar och tårta.
Vi satt i vardagsrummet runt ett bord. Jag kunde inte sluta titta på tårtan och lussbullarna. Det såg så läskande ut, så läskande att jag blev ledsen när jag tänkte på att det kommer ta lång tid innan jag kan äta en sån.
För det vet jag att det kommer att göra, för jag skulle aldrig kunna tillåta mig fika.
Det känns som om jag inte är värd det på något vis.
Fick någon fysisk ångest attack mitt i släktkalaset.
Jag försökte göra mig så diskret som möjligt men fick panik för jag kunde inte andas. Mamma märkte det såklart för hon satt brevid mig och hon vet att när jag gör andövningar då är det pgr av det.
Fast det hjälper inte ett skit utan det blir nästan värre!
Men det var skönt att de andra inte la märke. Fast de kanske gjorde det men de sa inget.

Kollade på bilder på datorn som var tagna när jag hade en hälsosam vikt. Ärligt talat så jag ut som en gris i ansiktet och min kropp vad lite mullig.
Jag blev så ledsen när jag fick tanken att jag måste gå upp så mycket i vikt, mer än 13kg, jag kommer ju se hemsk ut!
Jag vill inte se ut så, aldrig! Jag kan tänka mig att gå upp lite eftersom inga kläder passar, men aldrig så fet som jag var då!
Fet kanske inte är rätta ordet för jag var ändå gränsen till undervikt men jag vill ändå inte se ut så!
Detta gjorde mig bara på ännu sämre humör :(

nej nu orkar jag inte mer :(


Det är inga heldagar i skolan längre, imorgon slutar jag vid halv två för jag ska till ätstörningskliniken och på tisdag så slutar vi kl 10:00 när vi har fått betygen. Jag undrar fan vad jag kommer att göra på jullovet. Inte ett skit säkert :(



Kommentarer
Postat av: Mats

Precis när jag skrivit fick jag att du skrivit igen så då blev jag tvungen att läsa det och... det är tråkigt att du mår så dåligt och jag kan inte trösta men jag finns ju här i alla fall.

Du skriver några saker. Du är inte värd sötsaker. Men det är ju bara din kropp som talar inte ditt förstånd. På något sätt låter du kroppen bestämma över din lycka i stället för hjärnan.

Du tittar på bilder. Du tycker du ser ut som en gris i ansiktet och vill hellre vara som nu, säger du. Men fundera en gång till. Är det verkligen värt det? Alltså jag skulle sakna jättemycket om du inte skrev om allt elände här, men jag skulle mycket hellre aldrig läsa något mer och veta att du var frisk och såg ut som en gris i ansiktet.

Fast jag tror inte på det, även om det är tid för julgrisar nu...

Jag tror att det bara är i din egen bild av dig själv som du är tjock.

Ta en lussebulle för det är du fanemig värd tösabit!!! Ursäkta svordomen men alltså det ÄR du...
Hälsa din kroppshjärna att vara tyst för att Mats har sagt att du får det.

2007-12-16 @ 19:59:54
Postat av: stars in heaven

Oh gumman :(
Jag tror inte ett smack på att du såg ut som en gris i ansiktet. Det finns inte en chans. Det är du för söt för.

Även om du inte åt lussebullar och tårta så åt du iallafall näringsdryck, macka och clementin. Det tycker jag var bra gjort!
Men jag förstår att det måste ha känts jobbigt, när man vill men samtidigt inte kan äta.
Men det blir jul igen nästa år. Så äter du ingen lussebulle eller tårta iår så får du ställa in dig på att klara det nästa år :)
Du får inte tappa hoppet.
Du kan!

Glöm inte att du är värdefull.
Du är bra.
Du är ingen sämre människa för att du går upp i vikt.

Så du ska till kliniken imorgon.
Jag också.
Hoppas det går bra för dig!
KRAM

2007-12-16 @ 20:56:35
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Mats

Jag VET att det tar lång tid att bli frisk, men men men så tänker man att det kanske går fortare om jag försöker hjälpa till. Men å andra sidan, jag kan ju för lite=ingenting av värde om din sjukdom. Kanske jag förstör något. Gör något värre. Jag vet inte.

2007-12-17 @ 18:46:32
Postat av: Cornelia

Svar till Mats:
Jag tror du har rätt egentligen med mitt grisansikte - att folk inte tycker jag ser ut som en gris vare sig på kroppen eller i ansiktet. Men jag själv tycker det, alltså mår jag skit över det. Fast jag måste acceptera det, jag måste försöka hanskas med det men ändå är det rätt så jobbigt :(

tack du är jätte snäll som stöttar, det är bra att få lite råd då och då (eftersom ingen av mina föräldrar läser mina bloggar, för de får de inte!)

jag kommer nog inte klara av att äta en lussebulle eller något i den stilen i år, jag känner mig inte redo med det.. men kanske nästa år om jag har tur!

ha det bra!

2007-12-17 @ 18:56:10
Postat av: Cornelia

Till Tessie:
tack för dina stöttande och hoppfulla ord, du är allt en snäll tjej eller kan jag kalla dig kompis?

hoppas det går bra för dig också på kliniken
massor med kramar

2007-12-17 @ 18:57:58
Postat av: Carita

Grisansikte? Knappast! @__@

Jag håller tummarna för dig imorgon på kliniken, jag ska också till min behandlingsenhet förresten. :) Vi kanske hörs på MSN efteråt?

Fortsätt kämpa tjejen.

2007-12-17 @ 19:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0