Lördag

Jag har inte alls gillat den här dagen, har varit på dåligt humör hela dagen och humörssvängningar och ångest har jag haft.
Mamma har varit stressad och pressat vid maten och det är klart man reagerar. Vi började bråka när vi kom till lunchen, hon ville att jag skulle äta polar extreme (bröd) med en quorn burgare men jag vägrar eftersom det blev för mycket kalorier.
Då blev hon arg och nästan började grina, hon sa att det var så stressig osv.
Jag förstår henne delvis, men hon måste också förstå att jag inte kan äta allt begärt.
Men det blev köttsoppa iallafall, det fick funka.

Mamma hade varit och handlat innan och så när hon kommer hem så säger hon: - Imorgon till lunch ska vi äta lasange (!!!!!!!)
Aldrig i hela mitt liv tänker jag stoppa in en lasange bit i käften till lunch. Det är OK att göra det till middag men det ska vara sällan, för pasta är något riktigt svårt för mig.
Men där bröt jag faktist ihop när hon sa det, fattar hon inte att det blir för mycket? För mycket kolydrater och kalorier?
Aja vi får se hur det går imorgon!

Har varit och julshoppat på IKEA idag med mamma,bror och mammas kompis. Vår bil fungerade inte så vi ringde mammas kompis istället och hon fick skutsa dit oss.
Jag köpte 6 st ölglas fast man kunde ha dom som vanliga glas eller till och med som vas.
De var liksom avlånga på något sätt. Jag har tänkt ge dom till mina morbröder & mostrar och i glasen ska det vara skumtomtar.
Eftersom jag har 5 stycken mostrar & morbröder sammanlagt så blev julklapparna ekonomiska och bra, fast jag skäms lite för de brukar ge mig dyrbara presenter.
Köpte också en ballongvisp till pappa för det hade han önskat sig. Det får duga.
Vi fikade också på IKEA, men jag hade med mig en clementin. De andra åt kladdkaka och drack kaffe,
ibland blir jag nästan lite ledsen över att jag inte kan äta sånt.
I mitt huvud är det strängt förbjudet och det är mycket som säger att jag inte är värd sötsaker och sånt.
Det kommer nog bli en av de svåraste sakerna att lösa och bryta sen..

Usch vad jag hatar min mage just nu! Jag tycker hemskt synd om den för jag misshandlat den men samtidigt blir jag jätte arg på den! Den bara sväller upp hela tiden och gasig blir man också. Har alltid haft problem med magen när det gäller gaser och det är så pinsamt!
Jag vågar inte ens kolla på min mage i spegeln när den sväller upp, jag ser gravid ut och det gör mig jätteledsen och ångesten kommer direkt.

Nej den här dagen har inte varit en bra dag ! :(

Kommentarer
Postat av: Mats

Kalorier, kalorier. Kalorier. Inget bra ord. Små dumma enheter som bara förstör din dag. Önskar du inte att du aldrig hade lärt dig det ordet?

Magen, jo den är ju där. Titta rakt framifrån i spegeln så stör den inte så mycket, det brukar jag göra... sov gott.

2007-12-15 @ 21:43:29
Postat av: Mats

Nu kommer jag med mina frågor igen. Blir det inte så att när din kropp har fått så lite kalorier så länge att det första som blir när du ökar att det just sätter sig på maggen? Men att det sen ökar efterhand på andra ställen? ALltså jag begriper ju inte detta. Jag frågade min dotter vad hon väger. Hon väger 60 kilo men hon är ganska lång. Men inte kraftig eller tjock utan lagom. Så då fattar jag att du är - för smal. Ja det fattar ju du med men du jobbar ju med det. Hej så länge, ursäkta mina dumma frågor...

2007-12-16 @ 17:53:59
Postat av: Cornelia

Jo det stämmer nog i vad du säger har också hört att det lägger sig på magen först men sen fördelar sig.Det är inte så värst kul eftersom magen är en stor del av det jag harar mest!

Jag önskar att jag aldrig visste vad kalorier var..
De flesta i min klass och ålder har ingen aning om vad det är!

ha det bra

2007-12-16 @ 19:15:40
Postat av: Mats

Nej det är nog rätt, hade du aldrig börjat med att banta så hade du aldrig hållt koll på kalorier och levt i lyckligt ovetande om dom små krypen. Nu kan du inte backa tiden, men du kan ju faktiskt också utnyttja kunskaperna i din väg tillbaka. Om vi säger att du kanske skulle kunna stå ut med att väga 50 kilo om ett tag (förutsatt att då inte mer än normalt hamnar på magen) så kan du säkert med hjälp av dina kunskaper göra en plan för vad du behöver i kalorier. Analysera men inte värdera. Så fattas det bara att du stegvis kan hitta på sätt att belöna dig själv för framstegen.

Här finns det idéer, det är ju lätt när man inte behöver göra det själv. Jag kanske skulle sluta röka? Eller nåt.

2007-12-16 @ 19:42:24
Postat av: Cornelia

Jo det är nog en bra idé men mina behandlare vill att jag ska sluta helt med att räkna kalorier.
Men jag kan inte släppa det, det är liksom som ett beroende eller behov (onödigt behov förståss men ändå)

2007-12-17 @ 18:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0