Lucia & gluppskhet

Är grymt ledsen. Jag vet inte om jag kan kalla det sårad. Är hemma hos pappa idag, och nu till mellanmålet så har han inte ens kollat vad jag har ätit. Han vet inte om att jag inte ätit mackan med smör & ost på, han har inte ens koll på vad jag tog för frukt eller något.
Han hade inte koll på när jag åt lunch eller näringsdryck (åt lunch hemma för skolan slutade vid 11:00)
Så gott som jag vet så skriver jag alltid när jag kommer hit att något går snett, att pappa har glömt eller att det har blivit för lite eller något annat som är dåligt med maten.
Om jag jämför hemma hos mamma så har hon stenkoll, nästan varenda tugga måste ner. Men det tycker jag är bra för då visar hon att hon bryr sig om mig. Ärligt talat så saknar jag alltid mamma när jag är hos pappa, det gjorde jag aldrig förr. Men jag säger då inte att jag trivdes att bo hemma hos pappa förut men jag var starkare då. Nu känner jag mig faktist lite barnslig, att jag är helt beroende av mamma och att jag är klen som inte vågar äta.

Men när det kommer till ätningen och hur jag äter och hur mycket, så känner jag en stark känsla av att jag är glupsk. Känslan växer mer och mer så fort jag blir hungrig och ska äta något och det känns riktigt hemsk när den är som värst :(
Och nu på senaste tiden så har jag kunnat tagit av det mat som är större som till exempel om det ligger tre apelsiner på ett fat, den ena är störst och den andra är mitt i mellan och den tredje är då minst. Det händer nu att jag kan välja mellan den mitt i mellan apelsinen istället för den minsta och det känns skönt. Vissa tankar blir då att ja men det spelar ändå ingen roll - jag måste ända gå upp i vikt. Men andra elaka tankar kommer och säger - Nej för fan ge dig Cornelia, du är ju skit glupsk och tjock du förtjänar inte den mellersta!
Jag orkar knappt med tankarna, men ibland blir jag stark och jag lyssnar inte på dem varken den "snälla" tanken eller den dumma.

Jag tänker inte berätta för pappa om att jag inte har ätit mackan det får han komma på själv - och om han inte gör det då får han skylla sig själv och jag får skylla mig själv. Men jag tänker inte gå ner och äta en macka med smör & ost frivilligt!

Idag har jag gått lucia tåg hela förmiddagen. Jag råkade stiga upp vid halv 5 på morgonen för min klocka visade 1 timme för tidigt och jag undrar hur det kunde komma sig :S
Men jag gick och la mig till kl 6 och sedan steg jag upp, åt frukost och gjorde mig i ordning.
Åkte till skolan och sedan till jobbet där vi skulle gå lucia tåg. Vi gick 3 tåg och sedan slutade vi, åkte hem runt 11 snåret. Nu ikväll är det 1 tåg kvar och har tänkt ställa upp och sjunga på det med. Klassen har känat in
ungefär 10 000 kr  på lucia tågen, det är riktigt duktigt gjort tycker jag.

Nu känner jag att jag inte kan sitta vid datorn längre, har suttit här enda sen 12:45. Måste röra på mig, annars kommer ångesten!

Kommentarer
Postat av: sandra

vad äter du till frukost? :) och hur mkt?

2007-12-13 @ 16:18:51
Postat av: Mats

Det är tråkigt att läsa att det inte fungerar med maten hos din pappa och även om jag förstår dig att han får skylla sig själv så är det ju du som blir lidande. Hoppas du förstår mig nu, men det är rätt kul att läsa om dina bekymmer med apelsinerna - det kan ju inte vara så stor skillnad i kalorier mellan dom - men för dig så är det ett jätteproblem!

Jo jag bryr mig och läser allt du skriver här. Om jag kanske inte alltid kommer på något intelligent att kommentera så kommer jag i alla fall att läsa och följa ditt öde, nej öde låter hemskt, följa din förbättring. Hoppas du pratar med din mamma om problemen med maten hos pappa om du inte orkar ta upp det med honom.

2007-12-13 @ 22:47:50
Postat av: Cornelia

Till mats:
Jag förstår om det är intressant att läsa om mina tankar och händelser och jag tycker det är ett rent nöje att jag kan "underhålla" folk med mitt bloggskrivande. Själv tycker jag det är kul att läsa andras bloggar.Jag förstår och du behöver inte alltid skriva en kommentar bara för att känna dig skyldig(eller medlidande) över att läst min blogg (om jag uppfattar rätt) men det är kul o höra andras åsikter då och då och hur de ser det hela.

2007-12-14 @ 15:24:16
Postat av: Cornelia

Till sandra:
Jag äter havregrynsgröt med 1 dl mjölk och 1 matsked äppelmos med kanel på. Sedan dricker jag en näringsdryck och sen brukar mamma tvinga i mig någon slags fiskolja också.

2007-12-14 @ 15:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0