Mini julafton

Helgen har varit plågsam. Pappa har varit full och jag börjar känna mer och mer ensamhet.
Min hjärna börjar väll klarna upp lite mer nu, för nu inser jag att mina vänner är faktist borta.
Och det är en stor del mitt fel. Men jag måste ändå inse att man kan inte vara social om man lever på 600 kalorier på en dag som jag gjorde.
Jag hade väldigt svag röst och hördes knappt. Jag kunde skratta och jag kunde inte gråta. Visst kunde jag gråta men det var mer sällan.
Men det har väll med svälten att göra, antar jag. Nu äter jag ju mer än så och nu börjar väll mycket brytas ut. Känslor bland annat.
Men jag säger inte att jag inte saknar svälten, för en del av mig gör det. Och en annan del inte.
Ena sekunden vill jag kämpa för mina vänners skull och min känsla för ensamhet och andra sekunden vill jag bara skita i allt och bara dö ut av svält.

Jag ångrar mig mer och mer för varje dag som går.
Om jag aldrig hade börjat svälta så skulle jag kanske sitta vid TV:n och käka godis eller till och med sovit över med en kompis.
Det gör mig riktigt ledsen.
Men jag har också insett en sak. Jag måste vara tacksam också.
Att jag har en familj eller till och med två!
Ena familjen trivs jag med iallafall och det får jag vara glad över.
Och att det finns folk som iallafall bryr sig.
Jag vet också att det kommer komma den dagen när jag orkar umgås med mina kompisar till 100% men kanske inte just nu.
Det gör väll mig också ledsen, allt jag har missat liksom.

Saker har hänt i helgen, men jag orkar inte berätta.
Har bland annat pratat ut med min bror som jag aldrig har gjort förut.
Men vi börjar väll bli mer mogna på det sättet.

Idag firade vi julafton hos pappa. Vi åt kalkon istället för julmat.
Man kan kalla det mini julafton eftersom det inte är julafton men att vi firar för att vi inte är hos pappa på julafton.
Jag fick sammanlagt 7 paket. 3 av dom var prydnadssaker eller barntillgjorda av mina lillasystrar.
Jag blev mest nöjd med en julklapp. Fick i för sig kanske inte så många men den julklappen jag fick var tillräckligt dyr.
Det var en rosa digitalkamera.
Den gjorde mig iallafall glad.

Imorgon är det julafton.
Jag hoppas jag är gladare då.
Ska vara hemma hos mamma så det ska nog inte vara några problem.
jag vet vad jag ska äta men jag är osäker på den punkten. Mormors köttbullar.. hemmagjorda.. vad kan hon ha lagt i?! Vadsomhelst! :/

God jul på er alla som läser mina bloggar!
Hoppas ni får en trevlig julafton.


Kommentarer
Postat av: Mats

En sak har jag lärt mig. Det finns ett ordspråk som säger: Det är inte lönt att gråta över spilld mjölk. Det betyder väl att man ungefär inte skall vara ledsen över misstag eller saker man gjort. Jag tror också det betyder att man i stället ska se framåt och vad som kan bli bättre.

Jag kan inte hjälpa dig mer än så här. Jag är för gammal för att vara en kompis, men jag kan stötta dig med råd och kanske inspirera dig att kämpa vidare. Jag lovar att fortsätta med det om du bara kämpar vidare och försöker följa behandlingen så gott du klarar av det.

Antagligen vet de som håller på med det vad som är rätt för dig och svårigheten ligger ju naturligtvis att klara det när du är för dig själv. Jag vet att du kan, men du måste vilja det mer.

Se framåt, var vill du vara om ett år. Och tänk då inte i kilo - SNÄLLA...

Om du bara visste hur lite din vikt spelar någon roll skulle du kunna skratta åt det. Nu menar jag inte att du ska kritisera dig för att du hamnat i den här situationen, men snarare försöka tänka hur ditt liv kan förändras positivt när du blivit frisk och ha det som mål. Sedan är det bara att ta ett steg i taget, du kan inte bli frisk direkt, men du kan bli bättre. Du SKA väga mer. Du SKA det.

Jo, så är det. Ha en jättemysig julafton. Mormors köttbullar är helt fria från alla ingredienser. Dom ska bara smälta i munnen. Kram.

2007-12-23 @ 23:12:56
Postat av: Anonym

känner inte dig, men har läst din blogg.
vill önska
en god jul -försök att ta hand om dig
det är du värd.
kramar.

2007-12-24 @ 12:52:50
Postat av: Cornelia

God jul på er också!

2007-12-26 @ 11:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0