Hem till mamma <3

Dagen idag har gått fort, men ändå har det varit jobbigt. Jag har inte mått särskillt bra, men det har jag ju ändå inte gjort på väääldigt länge...
Jag har hoppat över mellanmålen och lunchen blev inge vidare. Men min pappa bryr sig inte, så varför ska jag bry mig? Ärligt talat så orkar jag inte, jag kan lika gärna svälta ihjäl eller dö av näringsbrist. Men så stort ego har jag inte.
Till lunch idag så åt jag en hönssoppa. Det kanske inte låter så gott men den var faktist god. Det var nudlar i den, fast konstigt nog innehöll den bara 28 kcal per 100 ml.
Middagen åt jag hemma hos mamma, det är så skönt att komma hem hit för man blir genast på bättre humör. Fast man vågar släppa ut alla känslor och då blir jag väldigt känslig och gråt färdig. Det är nog bara för jag håller inom mig allt hemma hos pappa - iallafall en stor del av det. Där vågar man ju knappt fälla en tår eftersom de iaktar en och då syftar jag mest på min styvmamma J.
Men middagen gick sådär, mamma la på nästan en normal portion den här gången och jag har nyss ätit upp det. Det var extrem jobbigt, jag har ångest och vill bara försvinna. Men det var iallafall inte så farlig maträtt. Falsk sjämanslåda - gjord på potatis och köttfärs och sedan typ en öl som kokas bort i ugnen och det är riktig gott. Men tyvär kan man ju inte njuta så som man skulle kunna om man var frisk ... :(

Nästa vecka är det repetition hela veckan eftersom det är julkonsert på lördag.
Mamma säger att man måste äta mer då eftersom man kanske står i ca 2 timmar och sjunger. Och jag ska stå tärna och det är jag glad över, det kommer att bli en stor julkonsert i år större än vanligt säger dom.
Mer än 2000 pers!
Pappa sa idag att han inte visste om något om julkonserten -.-
jag hade faktist nämnt det för han väldigt tidigt för det är svårt  annars att få bra platser. Han sa att han skulle köpa en biljett, men jag tror inte han kommer få någon särskillt bra plats.

jag berättade för mamma idag hur det var i helgen, hur konstig pappa har varit och hur maten gått dåligt. Men det är ju inte mitt fel, pappa är ju så oansvarig och har ju inte kollat mig en enda gång! Sallad till middag - hur tänker han?!
Mamma sa iallafall att jag borde ha ringt. Kanske borde jag men jag vågar inte. De tjuvlyssnar ju så himmla mycket så det går inte!

jag orkar inte mer, jag känner mig stor och pluffsig nu. jag känner mig ensammast i världen, har ju bara familjen egentligen. snälla mina självmords tankar blir bara större och större :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0