Piggare dag men ändå ett helvette med ångest & tankar

Jag har mått bättre idag. Då menar jag förståss inte psykiskt utan fysiskt. Halsen gör inte lika ont längre och jag har inte haft någon feber. Mamma ville egentligen att jag skulle stanna hemma idag men jag kan inte. Jag orkar inte få ännu mer ångest över ännu mer mat till lunchen och jag klarar inte av att ligga stilla, så jag tvingade mig till skolan ändå även fast jag egentligen inte borde.
Men jag hade ändå mer ork idag än vanligt, kanske är det den 2:a näringsdrycken som börjar hjälpa?
Jag orkade sminka mig idag och jag kände för att testa på en ny frisyr.
Klasskompisarna och många tycke jag var snygg i håret, jag fick så många komplimanger idag. Det gjorde mig på bättre humör och jag kunde tänka bort de jobbiga tankarna  ett tag.

Men till lunch så blev det jobbigt igen eftersom jag skulle ta den 2:a näringsdrycken.
Gud vad jag tjatar om näringsdryckerna men det jag går och tänker på, eftersom de får mig att må dåligt psyikisk.Som tur var så slutade vi efter lunch och jag kunde koppla av en stund hemma, men sen åkte jag iväg med pappa för jag skulle klippa mig.
Jag blev nöjd i håret, jag klippte lite mer snelugg den här gången. Jag har ju haft rak lugg hela hösten och nu kände jag att jag ville köra det mer vanliga.
Jag är orolig vad de andra kommer att säga imorgon, jag fattar själv inte varför jag är orolig.
Efter jag klippte mig så åkte pappa & jag iväg för att handla och ta ut pengar för han betalade klippningen just då. Klippningen skulle ha kostat 300 kr för vi känner hon som klippte mig, men pappa sa att jag bara behövde ge han en hundring.
Självklart tar jag det för givet att han har skuldkänslor över i helgen, och vill gottgöra det och då blir det att han betalar mina skulder. Jaha men det gjorde ju inget för mig det var ju bara snällt, men han kan inte tro att han kan läka de sår han skapar när han dricker genom att betala min skulder. Men det är ju synd att han tror det. Det är synd att han innerst inne inte verkar må så bra :/

Har haft extremt stark ångest nu framåt sen eftermiddagen och kvällen. Jag mår så dåligt, och jag vet inte vad jag ska göra. Massor med tankar som att jag är fet,ful och misslyckad har varit på mig hela tiden. De blev ännu starkare när jag åt middag.
Jag orkar inte med tankarna, kan jag inte bara få leva en enda dag normalt? När ska jag få göra det?

JAG ORKAR INTE MER !

Kommentarer
Postat av: E

vad är det som gör dina skuldkänslor så starka? och ångesten :(

2007-11-29 @ 19:59:46
URL: http://frokenlindh.blogg.se
Postat av: Cornelia

Det är en bra fråga,
mycket är för rädslan att gå upp vikt och om man har svultit sig själv efter en lång tid så blir hjärnan knäpp - säger "experterna"

men framför allt att gå upp i vikt, det är jag mest rädd för!

2007-11-30 @ 19:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0