SMÖR

Vaknade imorse med ångest, jag vet inte om den satt i från igår men jag tror det. Eller kunde det ha något att göra med den mardrömmen om mat jag hade inatt?
Iallafall igår kväll så skulle jag börja med att äta knäckemacka med skinka och SMÖR som de bestämde på ätstörningskliniken att jag skulle börja med. Först vägra jag och tyckte inte alls det var ett bra förslag men de ville de så då blev det så! :/
Så när jag stod och skulle bre den där mackan så fick jag panik så jag ballade ur. Mamma fick bre på. Det bara yrade i huvudet och jag började hets andas eller hur man kan säga.
Men ner gick den, den äckliga mackan med en skinkskiva på - fast den var inte så äcklig i smaken men det var äckligt med onödigt fett! Men konstigt nog fick jag inte ångest direkt, hade bara lite panik men sedan bröt det ut men ändå inte så värst mycket. konstigt säger jag, och det blev bara konstigare när jag vaknade med ångest sen på morgonen och det första jag tänkte på var smöret på mackan. Usch, och snart ska jag ta den där mackan igen :(

jag var ju på behandlingen igår och ena behandlaren var ju sjuk så det blev inte så mycket mer än att jag pratade om mina tvångstankar och press med läxorna och skolan. Men vi vägde mig också och det kändes inte bra. Vågen stod på  43,4 kg villket är 2 hg upp. Jag frågade om jag verkligen hade gått upp men hon konstaterade att det var vätska! Jag får väll lita på henne!

Imorgon är jag ledig, usch jag vill inte vara ledig på ett sätt för det kommer bli såhär - jag är ensam hemma tillsammans med maten vilket betyder att jag kommer att fuska. Men jag tror nog att jag ända inte ska försöka fuska för jag har fått mer och mer vilja att bli frisk. Och om jag fuskar leder det oftast till ännu starkare ångest senare på kvällen så jag ska FÖRSÖKA att inte fuska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0