Vitt

Det snöade hela förmiddagen idag. Det var härligt vackert att se på tycker jag, men det kommer så många känslor. Julkänslor. Hela dagen har jag gått och drömt om att få kunna äta en lussebulle och dricka té i sådant snöoväder, men jag är rädd för att jag inte kommer kunna göra det iår och det beror ju helt på om jag har blivit friskare tills dess.
Men julkänslorna sitter inte i längre för nu har all snö smält till blask och det är blött ute, men det är också rätt så mysigt, att det har blvit förändring i vädret men inte lika mysigt som snön. Fast det är ändå förtidigt för snö tycker jag, då hinner man nog tröttna om man ska ha vinter i flera månader frammåt.

Igår så kände jag en stark motivation till att bli frisk, jag undrar var den kom ifrån. Men jag blev samtidigt rädd, något inom mig tillåter inte mig att må bra eller att vilja bli frisk och det är det som gör mig rädd när jag känner motivation - att jag ska mista den. Som en vattendroppe på ett löv som hänger så löst att minsta lilla rörelse så kommer den att rinna av. Det är svårt att förklara känslan men jag är rädd iallafall och idag var motivationen mindre och jag tror att den blir svagare och svagare.
Jag kan passa på att nämna att jag har inte fuskat något alls med maten under de 2 senaste dagarna och jag har följt det som jag ska äta och visst har det gett mig en aning ångest men det har jag kunnat stått ut med, det har inte kommit någon riktigt skit jobbig ångest än och jag hoppas inte det kommer på ett tag heller!


Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Jätte bra att du inte fuskat

2007-11-07 @ 19:12:24
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Bea

åhh snö! Vi har bara regn.

2007-11-07 @ 22:00:08
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0