30 grader i solen

As fint väder idag igen. Typ 30 grader i solen. Det hettar och jag har börjat flaga på näsan. Jag kommer nog vara bränd senare ikväll. Men vad ska man göra? Ingen människa har väll solskyddfaktor hemma när värmeböljan kommer som en chock? Man känner ju tvång att sitta ute annars skulle man ju vara knäpp om man satt inne och häcka.
Min styv far har börjar grejsa med polen också. Om några veckor kan man säkert redan bada.
JIPPIE .. eller inte..
Vill fortfarande inte visa min feta kropp!!!
En sak som jag är arg över är att varför ska behandlarna göda upp en till sommaren?
Man skäms ju 100 gånger så mycket än när jag vägde 42 kg.
Det är dålig stil av dom -.-
Men i sommar, då ska jag nog försöka fuska så gott det går.

Jag undrar.. är det någon som har snö fortfarnade?
Här i Örebro har vi både humlor,fjärilar,vitsippor,blåsippor,tussilago,blåklockor och en massa fågelkvitter.

Imorgon ska jag till stockholm. På ett sätt vill jag inte för jag vill inte tänka tanken att vissa XS inte passar. Dessutom är ju speglarna ett stort problem också :(


Men nu måste jag sluta skriva för min mamma ska laga mat och det får jag inte missa.


Kommentarer
Postat av: Joanna

svar: jag tror du misstolkade mitt inlägg lite. jag menar inte att jag ska leva på 100 kcal om dan, jag menade 100 kcal idag bara. jag har töjt min magsäck så jag ville krympa den. innan har jag levt på max 50 kcal per dag, och det brukade ligga runt 300 om dan.
jag menar inte heller att jag skulle kunna äta 3000 kcal om dan sen när jag nått min målvikt. självklart förstår jag att jag då skulle gå upp jätte mkt i vikt! jag menar att jag åtminstone skulle vilja få väga min målvikt en gång i hela mitt liv, sen kanske folk kmr tvinga i mig en massa mat och självklart så skulle inte jag äta utan problem då. det skulle antagligen va ett lika stort helvete då. men vad jag menade var att jag så gärna åtminstone vill ha nått min målvikt än gång. hellre det än att aldrig ha nått den alls!
jag har ätit definitivt mer än 100 kcal idag, för jag var korkad och klarade det inte. jag skäms extremt mkt, särskilt när du tror att jag lever på 100 kcal varje dag. jag är INTE sjuk --> bevis: jag har ätit mkt mer än 100 kcal! anorektiker är rädda för mat och KAN INTE äta "själva". det gjorde ju jag idag, ingen tvingade mig. och självklart har jag ångest nu och som sagt jag skäms skäms skäms. men jag är inte sjuk, inte smal men däremot jävligt svag och dum i huvudet. tank för omtanken och "varningen", men du behöver inte oroa dig för jag kmr aldrig ens kunna bli sjuk. mat har för stor makt över min kropp. den lurar mig ständigt att slänga i mig. jag hatar det, men så är det. så oroa dig inte. jag kan omöjligt bli sjuk om jag fortsätter på det här sättet.
hoppas du får en trevlig kväll!kramar

2008-04-18 @ 16:53:35
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se
Postat av: Joanna

svar: du säger allt de där till mig. men vill inte själv bli frisk?

2008-04-18 @ 18:08:16
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se
Postat av: mats

Jag tycker också det är konstigt att man varnar andra för sjukdomen samtidigt som man själv vill behålla den :)

2008-04-18 @ 21:54:46
URL: http://matspalats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0