Den glömda frukten

Något konstigt hände idag som aldrig tidigare har hänt i årskurs åtta.
Jag glömde min förmiddags frukt!
I för sig var det ju bra. Men ändå, det har aldrig hänt förut!
En till konstig sak var att när jag kom på att jag hade glömt frukten så började massor med tankar snurra i mitt huvud. Det var orolighets tankar om jag skulle klara mig fram till lunch. Sånna tankar som om att jag skulle dö om jag inte hade tagit den frukten. Det skulle ju ta mer än 5 timmar innan lunchen var.
Men det gick bra. Jag hade inte en ända hungerkänsla fram till 12:20. Eller nu kanske jag ljuger lite, hungerkänslorna började komma runt kvart över tolv.

En sak var jobbigt idag. Eftersom det snart är Karl Johans Salonger ska jag ju sjunga på en låt.
Vi tränade idag med komp och allt.
Jag var inte uppvärmd och nervös som fan.
Men jag brukar fixa det och skita i nervositeten för jag gillar sånna utmaningar.
Men min röst darrade och den andra solisten kunde inte ens sin text som hon ska sjunga!!!
Det är ungefär en månad kvar tills vi ska uppträda och hon kan inte texten!
Men iallfall, jag är besviken på mig själv. Jag tyckte det inte lät bra. Fast om jag får komma med ursäkter så var det första gången jag sjöng solo så pass mycket.

Därimot fick jag tillbaka en uppsats jag hade skrivit om i Indutriella Revolutionen.
Jag är jätte nöjd med reultatet jag fick av lärarna. Jag fick VG++.
Så det fick bli det positiva.
En till sak som är positivt är att det har  varit soligt hela dagen. 18 grader varm ti luften.
Den här gången blev jag bara lite röd.
Jag cyklade till skolan idag också. Den här gången var känslan inte lika kul på morgonen. Fast det var den ju inte igår heller men idag kände jag mig helt yr.
Orkade knappt se med ögonen. Jag ville så gärna bara falla ihop på golvet och vila.
Det tog två timmar innan jag kände mig helt återställd. Så var det igår också.


I helgen åker jag till Farmor. Har inte träffat henne sen typ i Oktober.
Då gav hon mig en godispåse även fast hon visste att jag var sjuk.
 Hon är rätt gammal så hon ville väll bara att jag skulle få i mig lite fett och kalorier.
Men jag oroar mig om hur det blir med maten. Självklart äter jag inte farmors mat.
Fast jag kan inte säga att hon lagar dom för det enda hon gör är att stoppa in färdigmaten i micron och värma den.
Pappa sa att jag skulle ta med mig mat hemifrån. Det blir bara lunch och eventuellt mellanmålet.
Jag undrar vad farmor kommer att säga? Jag träffar henne sällan.

Jahapp.
Det här blev väll ändå en rätt positiv blogg i skillnad från mina andra neggisar?

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Haha okej:) samma sak har faktiskt hänt mig. Fast inte med min mammas mobil utan med syrrans. Hon blev flyförbannad. Jag, mamma och syrran var och handlade. Men medan de var inne i affären så stannade jag kvar i bilen. Fick då låna syrrans mobil. Och ja det gick ju som det gick. Syrran grät och skällde. Jag grät och mamma visste inte vad hon skulle säga. Hehe det blev kaos!

Jo det är väldigt oroväckande :/
Kramar

2008-04-24 @ 20:18:43
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Joanna

GRATTIS TILL VG++!!! wow de e ju grymt bra! =D jag har tappat skolan helt nästan, så jag kämpar för g i de flesta ämnena. lr jag lämnar inte in nåra uppsatser nästan för jag kan inte acceptera att jag inte är lika bra längre. det känns inte tillräckligt bra och jag kan inte bli nöjd med mina saker då jag vet att jag har kunnat göra bättre ifrån mig förut så istället blir det ingenting alls av dem.

jag skulle vara grymt stolt om jag fick så bra på ett prov! så grattis vännen =) o lycka till med föreställningen o solosången!

2008-04-27 @ 12:08:29
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0