Jag är för stor för vissa kläder! :(

Jag har varit ledig idag från skolan. Vi är också det imorgon.

Det var världens finaste vårväder ute idag.
Solen sken och det var över 20 grader i solen och dessutom sjöng alla fåglar som bara den. Jag satte mig faktist nästan en timme och solade. Nu senare på kvällen känner jag hur det hettar i ansiktet, jag blev liksom bränd!
Har fått fräknar också. Det är något jag tycker är fint i en lagom mängd.
Förra veckan bestämde jag och mina kompisar att vi skulle träffas på stan och gå runt.
Hade först ingen lust för jag var och är fortfarande depp.
 Men jag kände ändå att jag inte kan vara kvar i huset hela dagen, måste ut.
Jag hittade en tröja eller snarare ett linne.
 Den visar armar, den är urringad och den sitter tight.
Jag vet faktist inte varför jag köpte den. Blev så förälskad i den bara för den var i ett snyggt mönster.
Jag vet inte om jag kommer att använde den.
 Men det ska nog gå bra om jag har en kofta över.
Även fast urringade tröjor är förbjudet så är det på ett sätt okej. Jag gillade det mycket förut och gick ofta runt i det, för jag älskade uppmärksamhet. Okej, missuppfatta det inte! Så urringat hade jag inte. Det var inte så att man såg hela brösten eller bh:n utan det skulle ädndå  vara övertäckt så att det såg normalt och snygg ut.
Aja skit i linnet nu. Kanske lägger upp en bild på det för jag blev verkligen kär i den.
Sen så hittade jag en jacka som var ur snygg. Den var i storlek XS och den var för liten :(
Många saker är för små nu förtiden. Jag kan inte ha xs på vissa saker. Det gör mig riktigt ledsen. Bara jag tänker på det gör mig gråtfärdig :(
Om man bara kunde väga 42 kg, då var problemet att hitta kläder som passade och inte var förstora :(


Trodde det här skulle icke gråt färdig blogg men ack nej :(



 

Idag har

jag varit duktigt för jag har

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Det skulle kunna vara jag som skrev det där som du skrev till mig. Citerar.

"Men faktum är att när jag mår som sämst (vilket är ofta) så orkar jag verkligen ingenting, jag har ingen lust att äta/sova/prata m.m.".

"Visst finns det en sida av mig som vill bli frisk och vill kämpa, det har det alltid funnits ända sen jag fick anorexi.
Men det är inte den starkaste sidan och många andra saker gör så jag tappar motivationen till exempel på hur fet jag känner och ser ut.
Om bara maten var det enda problemet kanske jag skulle ha varit friskare idag".
Jag känner liksom likadant.

Jag tänkte på det du skrev om att du vill visa att du menar allvar. Att du mår väldigt dåligt.

Men om du skulle göra något dumt, då gör du inte bara dig själv illa utan alla runt omkring dig som bryr sig också.

50kg är ingen vikt egentligen. Även om det känns jätte mycket (även för mig) och jag är to.m kortare än dig. Men jag tror att även du innerst inne vet att 50kg inte är mycket till din längd.

Men gör inget dumt.
Jag tror på dig.

Vi får försöka kämpa så gott det går!
Kramis

2008-04-17 @ 22:09:53
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Joanna

vill du inte vara lite mitt emellan? så att du iaf kan hitta kläder som passar och sitter snyggt? är det så snyggt att bara gå omkring i förstora kläder?
hoppas du får en bra dag!

2008-04-18 @ 08:08:29
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0