Jag minns


Jag minns när jag kände mig som en bubbla.
Jag kunde inte känna några känslor,
jag kunde inte bestämma mig om vad som var fint eller fult,
jag kunde inte bestämma mig om vilka skor jag skulle ha utan att tänka i 10 minuter men ändå inte komma på.
Det slutade alltid med att mamma fick bestämma.
Jag minns också att mina tankar snurrade runt i huvudet.
Jag kunde inte sluta tänka.
På vad som skulle hända nästa dag, och hur många minuter det var tills jag skulle äta kvällsmålet.
Jag kommer ihåg att jag tänkte hela tiden på mat.
Varje minut.
Om vad jag skulle äta.
Hur mycket jag skulle äta.
Om potatisen skulle vara stor eller liten.
Alla minsta detalj.
Sedan antecknade jag hur lunchen blev.
Oftast något salladsblad och vatten.
Sedan fick jag panik, för tänk om jag hade ätit mer än 20 kalorier.
Då kanske jag skulle överskrida gränsen på 700 kalorier.
Jag minns hur jag gick och kollade i kylskåpet, frysen och i alla lådor.
Och i alla kokböcker som fanns.
För att se på mat.
Och för att drömma mig bort.
Jag minns hur jag surfade på internet.
Från mat till sötsaker.
Men själva tanken gjodrde mig riktigt illamående.
Jag är nog konstig.
För jag längtar tillbaka, då jag var som sjukast.. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0