Snokigt värre

Jag har rätt mycket att skriva om eftersom jag inte skrivit på ett tag.
Men jag känner inte för att skriva om alla oroligheter för jag orkar inte.
Men det har bland annat varit en del gråt som vanligt och i söndags var det ingen bra dag. En jobbig dag helt enkelt. Som vanligt.

Hm, ja man kan ju undra varför jag sitter hemma när alla andra är i skolan.
Jag är sjuk. Eller jag var sjuk. Igår hade jag nästan 39 graders feber och kunde knappt röra mig för jag hade så ont i halsen och i hela kroppen.
Hela skoldagen var extrem jobbig för jag kunde inte tänka klart och jag hade spänningar i huvudet så det kändes som om tinningarna pressades ihop och mosade min hjärna.
Men det är inte så konstigt att jag blev sjuk.
Min lillasyster hade femtesjukan och streptokocker. Min bror hade vanlig förkylning och feber.
Jag undrar om jag blev smittad av någon av dom. Min pappa hade också blivit sjuk. Samma dag som jag.
Nu mår jag skit. Inte så mycket fysiskt men psykiskt.
Jag missar skolan för första gången i hela årkurs åtta. Jag missar viktiga lektioner jag måste gå på.
Jag som också behövde min mattebok för att min störda mattelärare inte kan lära oss något om Geometri.
Jag grät igår men det slutade rätt snart. Orkade inte helt enkelt, inte så sjuk som jag kände mig.
Idag orkar jag inte heller gråta, känner mig fortfarande inte helt kry. Jag svettades som en apa inatt men hade ingen feber konstigt nog. Fast det är bra för det passar inte att bli sjuk nu. Eller det har det aldrig gjort sen jag fick anorexi.
Men jag måste säga att jag hade rätt tur att min sjukdom smällde till igår. Idag skulle vi egentligen bara gå halvdag i skolan och sen resten av veckan är vi lediga.
Jag vet inte vad jag skulle ha gjort om jag hade varit tvungen att stanna hemma. Jag skulle nog gå till skolan iallfall.

Oj vilket skrivande om att jag är sjuk. Men jag måste få lov att säga att jag är aldrig sjuk.
Kanske en gång om året. Men då brukar det inte vara mer än lite feber och förkylning.

Idag är det valborg också. Jag har ingen aning om jag kan gå eller om jag ska stanna hemma.
Mitt liv suger fortfarande och jag mår bara sämre när jag inte orkar plugga och är sjuk och att jag inte får cykla. Fy skäms på mig!

Glömde att säga..
Igår så tvingade jag mig hem på cykeln även fast jag var sjuk och jag höll på att KÖRA ÖVER en orm!! Jag blev inte rädd men förvånad. Det var en snok som tur var. Den bara låg mitt i vägen och sen när jag kom farande så ryggade den tillbaka.
Men den skulle nog inte hinna med att bita mig. Dessutom gör inte snokar det bara sådär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0