Första skolmaten - mums!

Första skollunchen ( i torsdag) gick bra. Jag var bara lite små orolig när jag gick in i matsalen men sen när jag skulle ta mat blev jag väl bemött av mattanerna som vet om mina matproblem. De var så snälla och öppnade locket där maten låg och förklarade vad det var i osv.
Jag tog veganska morotsbiffar och ni ska veta att det var det godaste på länge! Jag tog också lite ratatouille och potatis. Det blev nog inte en helt normal portion men det var inte så att jag blev hungrig direkt efter.
Dom där morotsbiffarna var så saftiga innuti och lite krispiga på utsidan. MUMS!
På fredagen därimot gick det inte lika bra. Pasta med ost- och skinksås. Allting var ju förbjudet speciellt med vit pasta!!
Men vad ska man göra? Jag tog liiiite pasta och vegansk broccolisås gjord på havremjölk och broccoli. Såsen var okej för det var ju ingen grädde eller nått i men jag tog ändå inte så mycket.

Idag har det inte varit så kul med maten. Pasta till lunch och det gjorde att jag fick ett utbrott och började gråta för det var verkligen inte planerat! Vi skulle egentligen äta spenat omelett men vi hade ingen spenat hemma och mamma vägrade göra vanlig omelett eller med någon annan fyllning i. Såklart får jag ju inte bestämma och då var hon tvungen att ta det jobbigaste maten!! :(
Så idag har det också blivit as mycket kalorier som flyter runt i kroppen.
Sen måste jag erkänna en sak. Jag har inte fuskat någon gång med näringsdryckerna även om jag har varit så jäkla nära med att göra det men idag så gick det inte. Jag hällde ut halva näringsdrycken när mamma inte såg. Det var faktist tur annars skulle mitt kalori intag sluta på ännu mera vilket jag vägrar.

Jag vägde mig idag. Ligger runt 45,9 kg. Skönt att det inte går uppåt men ändå får jag lite oroliga tankar appropå hotelserna med ännu en  till näringsdryck

På måndag börjar skolan på riktigt. Vi slutar typ halv fyra varje dag. Det är inget jag hurrar över snarare gråter över.
Om vi ska ha så långa dagar så borde vi inte få så mycket läxor men det är väll bara i minda drömmar.
Det kommer väll bli över 10 timmars plugg varje dag :(
Ångest redan :(


Kommentarer
Postat av: Carita

Jo, jag går fortfarande dit lite då och då, de vill kontrollera så att jag behåller min vikt nu och inte går ner (+ så att jag får det som en check för att jag inte går upp mer). De hjälper en faktiskt med båda två delarna.

Jag tycker du ska kämpa för livet.

Det är värt det, jag lovar. :*

2008-08-24 @ 09:59:06
URL: http://minicookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0