No headline

1480 kalorier - dagens intag :(
Jag mår dåligt och har ångest. Såhär mycket har det inte blivit på jätte länge ju!! Det har varit mycket gråt idag och fuska har jag inte kunnat gjort för mamma har varit med hela tiden. Eller jo jag fuskade med en spontan grej som jag själv inte hann reagera på vad jag gjorde och det var att kasta en liten bit av mellanmåls mackan i busken :O
Men det kommer ju knappt hjälpa med så mycket jag har ätit idag! :(
Och sen på morgonen kom tankarna om att fuska upp direkt. Jag höll nästan på att börja kasta ut den förräns jag kom på mig själv att var det inte jag som skulle försöka sluta fuska?
Men jag skulle nog ändå ha fuskat om så inte mamma kom in några sekunder senare.

Nu när skolan kommer igång på riktigt då kommer jag kunna ha lite mer kontroll med maten för då har jag hela mitt ansvar på skollunchen. Om jag ska vara ärlig så tycker jag det är spännande vad vi får för mat varje dag i skolan.
Ibland är det inte lika spännande för då kan det vara mig på oturen och det blir någon fettig sås med pasta.
Den här terminen kommer jag inte göra som korkade Cornelia gjorde i våras. Då tog jag ändå av den fettiga såsen fast lite mindre och med mycket ångest istället och PLUS pasta.
Nej, den här terminen ska jag iståfall stå över den om jag så ska bara äta liite pasta!

Så vad har jag gjort mer än bara gråtit och haft ångest? Jo jag var ju skolan som sagt och det var väll kul och träffa alla kalsskompisar. Vissa har förändras på utseéndet och vissa inte. Det är rätt spännande första dan appropå förändringen. Vissa ser äldre ut och vissa har fått coolare klädstil.
En sak som inte var så kul var schemat vi fick. Tre dagar i veckan slutar vi halv fyra och seriöst jag pallar inte det. Då får dom fan i mig inte ha så jävla många läxor och prov som förra året!!! :(


Jag känner en stark känsla av att jag kommer gå upp i vikt.
Jag vill inte ha den känslan och jag måste få bort den.
Ärligt talat tror jag inte att jag kommer klara det här med att inte fuska.
Det kanske kommer sluta med att en till näringsdryck dyker upp och då kommer jag förbli ett fetto barn :(


I helgen sa mamma att en dag ska vi äta spaghetti och köttfärssås (!). Snacka om vad mycket överflödiga kalorier jag kommer att få i mig om jag inte fuskar. Då måste jag fuska!! :(

Kommentarer
Postat av: Carita

Tack :)

Nej, det har jag faktiskt inte. Ibland känner jag mig tjock, ful och så, men alla har vi våra dåliga dagar - jag svälter inte mig själv till döds eller skär upp armar och ben för det liksom. :P Jag är nöjd med min kropp faktiskt. Kram, sköt om dig!

2008-08-21 @ 00:13:08
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack så mycket för att du tror på mig! Det känns faktiskt bättre nu efter att ha börjat prata lite med klasskompisarna i skolan idag.



Men har du glömt bort att du vill bli frisk Corenlia? Det kommer bara gå långsammare om du fuskar, samtidigt som du mår sämre av att hela tiden tänka på hur du ska slippa undan maten. Jag vet att det är jobbigt, jag tycker också att det är skitjobbigt att äta så mycket, gå upp i vikt och inte räkna kalorier hela tiden, men man får bita ihop. Det är det snabbaste (och enda) sättet att bli frisk! Du kan klara det här, bara du vill. Och det tror jag nog att du gör innerst inne!



Bamsekramar <3

2008-08-21 @ 18:00:50
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Carita

Du frågade om det där med om jag hade några sjuka röster eller så kvar. Och jag svarade ganska säkert att nej, det har jag inte.

Det är sant. Fast samtidigt så provocerar jag inte ångesten och så, jag skulle inte kunna äta 100 g marabou utöver allting bara sådär liksom. Och jag kan inte sitta still en hel dag, om det inte är för att jag är förkyld eller så. Förstår du?

2008-08-22 @ 17:48:19
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Milla

Hej! :o) tack ska du ha, kul att du gillar bloggen! Det är jättekul att läsa till hälsopedagog, tycker det är otroligt viktigt att man satsar på något som man verkligen är inresserad av! Då blir det kul att gå till skolan :o) Jag tror inte man kan läsa något liknande på gymnasiet, har inte hört något om det iaf.. Men din syo kanske vet? Kram!

2008-08-22 @ 21:05:59
URL: http://halsofreak.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Tack för ditt stöd gumman!

Och du försök att vända. Jag vet att det är svårt. Men med den vikten du har, det är alldeles alldeles för lite. Kramiiis<3

2008-08-23 @ 09:56:43
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0