Supernöjd över den nya jackan!

Det har hänt mycket under de senaste dagarna men typ bara "små saker".
I fredags var jag knappt i skolan för jag skulle till tandläkaren vid 10 tiden och då behövde jag inte gå till skolan innan för det skulle jag inte ha hunnit (vi började typ 9:10). Det var ingen vanlig tandläkare utan det var ätstörningsenheten som hade skickat en remiss till dom för att checka av mina tänder.
Jag må säga att det var verkligen ingen vanlig tandundersökning! Först fick jag nämligen sitta i en kvart och spotta i ett provrör ( :O ) sen fick jag tugga på ett plast-tuggummi och sedan spotta i ett annat provrör. Efter det kom det in 5 tandsköterskor varvat en var tandläkaren. Två av tandsköterskorna skulle bara var där på typ prao och de frågade såklart om de fick vara med och jag svarade ja. Om jag hade varit frisk skulle jag nog tycka det var pinsamt för tandläkaren började fråga massor med personliga frågor typ "Spyr du?" eller " Hur går det med maten" osv. Men eftersom jag konstigt nog inte känner en enda känsla knappt så blev det inte pinsamt.
Hur som helst så gjorde dom massor med konstiga undersökningar i min mun. Jag berättade att när jag äter mindre så ligger jag och spänner och trycker tänder mot varandra. Så nu ska jag få bettskéna som jag ska ha på natten.
Tandläkaren kollade också om mina tänder hade tagit skada av kräkandet ( om ni inte redan visste det så blev jag avslöjad av mamma för det låg mat  rester i duschen) och de hade dom. Lite grann.

Senare på kvällen var jag hos en kompis som hade bjudit mig på födelsedagfest. Det var trevligt och jag tog med mig mat och hennes föräldrar hjälpte mig på allra bästa sätt. Jätte snälla!

På lördan och söndan hjälpte jag till lite grann i resturangen med att städa.
Jag var också på stan och köpte en sjal, en stickad tunika kofta och en jacka. Jag är så jäkla nöjd över jackan och det har jag aldrig varit förut när jag köpt jacka. Ofta har det blivit ett sista minuten köp  för då har jag varit så kräsen.
Men idag när jag köpte jackan så kändes det så rätt och den här gången var den super modern så jag kan ju knappast vara ensam om att ha en såndan jacka.  Förhoppningsvis så slipper jag skämmas över mina udda jackval!

Imorgon är det äs. Jag måste dricka massor med vatten innan annars är jag bombsäker på att en till näringsdryck kommer komma in i mitt liv. Och mamma har sagt att om jag går ner mer i vikt så är det inte säkert hon klarar av mer. Det är bara det att jag har gått ner i vikt. Ca 45,7 kg.


I helgen blev det fusk med näringsdryckerna igen.

Kommentarer
Postat av: milla

Hej! Om du äter skotsk gröt till lunch så måste du nog äta något mer för att bli mätt! En äggmacka kanske? :o) kram!

2008-09-01 @ 09:56:17
URL: http://halsofreak.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Vännen du måste sluta nu :(

45,7 kg är ju absolut ingenting!

Det är inte bra.

Och snälla du drick inte vatten före vägning.

Det är bara du som förlorar på det.

Det är bättre att vara ärlig och typ säga "det går riktigt skit".

Innan det går alldeles för långt!



Btw kul att du hittade en jacka som du gillade.

Kramiiiis<3



P.s. Försök stå emot.

2008-09-01 @ 12:32:16
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Svar: Tack så mycket för informationen!

Kramis<3

2008-09-01 @ 14:07:41
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0