Riga

Det var ett tag sen jag skrev sist men nu är jag hemma igen. Jag kom hem i onsdags kväll men sen dess har jag inte hunnit eller haft lust med att vara inne på datorn.
Riga var en trevlig stad med roliga små färgglada hus. Det var synd att lunchen jag åt där förstörde hela nöjet med att vara där. Vi åt mat på ett café och jag tog en tonfisk sallad. Jag sa mycket noga att jag inte ville ha någon dressing eller olja och heller inga ägg. Servitören förstod och några minuter senare får jag min tonfisksallad. Jag började äta på den och märkte inte efter 3 tuggor att det visst var olja på den!!! (!!!)
 Hela salladen var helt oljig!  Jag åt halva tonfisksalladen ändå men jag torkade bort med papper så jag inte skulle få i mig så mycket olja. Men tack för den jävla servitör, du förstörde dagen för mig! :(

Annars gick det rätt bra med maten. Frukosten blev inte så krånglig för jag behövde inte dricka näringsdrycken om jag åt en lite större frukost än bara havregrynsgröt. Jag tjänade både kalorier och fett mindre än om jag hade druckit n-drycken. Första frukostbuffén åt jag havregrynsgröt m ½ dl mjölk, en macka med keso, en kopp té och en apelsin. Jag hade knappt någon ångest alls bara att jag kände hjärtklappningar och var proppmätt men det gick att stå ut med :S
Andra dagens frukost fick jag panik. Havregrynsgröten fanns inte kvar och inte heller keson till mackan. Jag vägrar äta okänd ost och smör. Fil och flingor ville jag helst bara glömma för det fanns inga tillräckligt nyttiga flingsorter att välja på. Men jag hade inget val om jag inte vill dricka näringsdrycken och det ville jag inte absolut inte.Så då tog jag fil och två knäckemackor och hade i filen, en macka med smör och en ½ skinka, en kopp té och en frukt. Efter den frukosten mådde jag inte särskilt bra och tårarna var inte långt ifrån men jag bestämde mig för att inte börja lipa.
Kvällsbufférna var inte ett dugg jobbiga, det fanns både potatis och vanlig kyckling och andra livmedel som jag kunde äta.

På båten var det absolut inget drag. Hehehe, det var bara pensionärer där typ. Så det var inte så kul på kvällarma. Men den ena dagen gick vi på bio och såg Mamma mia. Jag kan inte säga att det var dålig och jag skulle så gärna vilja säga att den var skit bra men det sjukaste är att jag känner ingenting. Det gäller inte bara filmer utan allting. Jag kan inte känna några känslor eller nått längre :(
Hur som helst så var vi inne på Taxfreen också. Jag shoppade två märkeströjor där. I Riga hittade jag inga kläder men det gjorde inget. Jag blev nöjd iallafall för jag fick köpa mig té med en god och speciell smak och en honungsburk. Ni förstår, jag älskar té  så att klaga på att jag inte hittade några kläder behövde jag inte.
Så mycket mer hände det inte. Orkar inte rabbla ner alla detaljer och så.
Jag trodde att Riga skulle bli min sista sommar utflykt i år men tydligen inte. Imorgon,söndag ska vi åka till Grönalund för vi har vunnit biljetter dit. Det blir problem med maten där men det ska nog funka det också. Jag får ta med mig mat.
 
Vad händer annars då? Jo på måndag har pappas och J:s resturang premiär. Jag ska också till äs den dagen.
OCh på onsdag då börjar skol helvettet igen.
Jag orkar inte. Ta mig härifrån :(

Igår var pappa full igen.. :(

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Jag tycker att du fixade maten bra.

Hoppas du får det trevligt på Grönan imorgon!

Kramis

2008-08-16 @ 13:34:54
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0