Nära ögat

Igår åkte vi till Gröna Lund. Jag var inte alls på humör för det och vädret var inge vidare. Regnigt :/
Pappa betedde sig konstigt också. Han var helt borta och såg berusad ut fast han inte var det :S
Men vi åkte ändå och han skulle köra bilen. Han körde jätte konstigt och vingligt och alla var skit nervösa att han skulle åka ner i diket eller krocka men sen bytte vi förare så J fick ta ratten istället.
Jag vet inte vad det är med han men han har varit så här konstig hela helgen, han är helt borta :S
Idag ringde han och sa att han hade fått en tid hos en läkare så vi får väll hoppas att det inte är något större problem.
Hur som helst kom vi fram till Gröna lund förr eller senare. Jag hade med mig alla mina matmål så det funkade för mig.
Det var helt okej att vara på Grönan men jag gick hela tiden och frös och hade blåa fingrar och händer. Jag förstår inte varför för då hade jag druckit näringsdrycken och inte fuskat något med någonting förutom mellanmålet som bara blev ett äpple but still.
Mina händer borde inte vara blåa och iskalla :/ Den här dagen har dom också varit så och jag fryser rätt mycket.
Jag får inte ihop det riktigt. Jag äter ju runt 1000 - 1250 kalorier och ibland blir det till och med 1400. Det är ju knappt svält ju! :/

Idag var jag på ätstörnings enheten som jag inte varit på flera veckor pga av semester.
De var direkt inte glada när de fick se min viktnedgång. 1,5 kg viktnedgång enligt dom. Alltås 47 kg. Men jag hade druckit jäkligt mycket vatten innnan och ätit lunch och allt så jag väger egentligen under 46 kg. Fast inte enligt dom, det är bara jag som vet den riktiga vikten som jag nyss nämnde.
Jag var så jävla nära ögat att få en till näringsdryck till skickad på mig. De tyckte min kropps tillstånd var allvarlig för min puls ligger på 46 och mitt blodtryck och temperatur är lågt. Men jag argumenterade med dom och om jag ska vara ärlig lät jag som en åtta åring.
- " Jag total vägrar att dricka en till näringsdryck och ni kan inte tvinga mig!"
- " Om ni ger mig en till näringsdryck så tänker jag inte äta någon lunch i skolan!"
Dom blev helt upprörda men mer gjorde dom inte. Jag bönade och bad om att jag gör vad som helst bara inte en till näringsdryck och dom gick med på det. Alltså ingen förändring mer än att jag ska fortsätta bestämt med macka,mjölk och en frukt. För min ätstörning är det rena rama chansen att fuska för jag gömmer undan maten då men för mig innerst inne kanske det inte var så bra lösning.
Nu ska jag inte se dom förräns om två veckor och det hinner hända mycket saker innan dess:/


Varför vill jag inte bli frisk? :(

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Varför så långt emellan? :(

2008-08-18 @ 19:20:00
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Carita

Men gumman, ta hand om dig..

Jag nådde min målvikt för ett par veckor sen, och då drog vi ner på maten motsvarande en n-dryck. Vi åkte till Portugal, och när vi kommit hem hade jag gått ner ett halvt kilo. (räknar inte kalorier längre, men jag åt fortfarande över 2000 kalorier varje dag ska jag tala om!) Så nu sitter jag här med fullt matschema på ca. 2500 kcal igen för att gå upp det jag gick ner. :P Du får ju ändå gå upp det du går ner, Cornelia - förstör inte ditt liv.

2008-08-18 @ 21:04:48
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Joanna

1400 kcal om dagen är fortfarande så pass lite som folk som bantar äter. lr man kan äta mkt mer och fortfarande banta! så för att få bort frysandet och sluta gå ner i vikt borde du egentligen äta mer. det är så konstigt att man hellre vill vara sjuk än frisk. lixom hur kan man vilja det? det är ju jätte konstigt egentligen! :S



va snällt av din pappa att ringa och säga att han hade fått en tid hos läkaren iaf. att han lixom hörde av sig så att ni inte oroar er för mkt. det tkr jag var snällt =)



höll på att glömma bort min fråga, men nu kom jag på den! ;) tar du med dig mat till skolan lr äter du i matsalen? och så har jag glömt hur gammal du är/vilken klass du går i =) kram!

2008-08-19 @ 10:23:17
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/
Postat av: Nikki

Ang Joannas kommentar.. Folk rekomenderas äta 1600 kcal om de vill gå ner i vikt.. Baserat på en längd på ~165 cm.. Så även 1500 är i underkant, men det ska ju ökas succesivt!



Ta hand om dig å kämpa på! Kramar//Nikki

2008-09-02 @ 23:08:38
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0