nektarin<3

Igår ställde jag mig på vågen på morgonen. Jag kunde inte tro mina ögon när jag såg vågen siffror.
47,3 kg! (?!?!!)
Hur var detta möjligt? Efter ett ner-minskat matintag i 1 vecka kan jag väll inte ha gått upp 6 hekto?! Hela dagen gick jag och oroade mig och hade ångest i onödan. För det var bara vätska. Jag vägde mig nämligen idag igen bara för att vara helt säker att det inte skulle stämma. Då minnsann vägde jag helt plötsligt 46,2 kg. Det måste alltså ha varit vätska.
Så nu har jag gått ner 4 hg på 1 vecka.
Det är inget jag skryter över men jag får vara nöjd att jag inte gått upp iallafall. Därimot är jag väldigt orolig för att mamma ska göda upp mig, men jag tänker inte ge mig och jag tänker fortsätta fuska för viktuppgång vägrar jag!


Idag har varit med F hela eftermiddagen. Ärligt talat så har jag ingen ork längre, kände mig helt yr efter 40 minuters cyklande fram och tillbaka från och till stan. Men jag åt en nektarin när jag kom hem till henne. Egentligen skulle jag ha ätit en banan som mamma ville men jag slängde den i skogen när jag cyklade och så gick jag in på ICA och köpte nektarinen istället.
Hursomhelst var nektarinen sjukt god. Jag har inte ätit det på över ett år! Den är min nya favoritfrukt! :)<3

Har jag berättat för er att jag ska åka till Riga om två veckor? Det är bara en båtkryssing fram och tillbaka och man stannar bara över dagen i Riga. Men där på båten måste man äta massor med buffér och sånt.
Middagsbuffén tror jag att jag kommer att klara men jag är väldigt orolig över frukostbuffén. Nu när jag är med mamma kommer det bli hårdare tag än om jag skulle vara med pappa.
Som jag skrev innan jag åkte till Skåne var det jobbigt att tänka på vad som skulle finnas att äta på frukostbuffén.
Men det gick jätte bra och jag hade inte alls mycket ångest. Det var bara mellanfilen jag fick ångest över och den åt jag med kellogs special K och en apelsin. Jag lyckades också övertala pappa tillslut med att inte dricka n-drycken.
Men den här resan till Riga kommer jag inte ha lika mycket tur för då kommer det inte bli något fuskande, det kommer min mamma att se till :(
Men hursomhelst, på vägen hem från Riga ska vi äta trerätters middag. Man var redan nu tvungen att förbeställa vad man skulle äta och det var ju bra för då vet jag ju vad det finns att välja på.
Jag kommer inte att äta förrätt eller efterrätt men själva huvudrätten måste jag ju såklart. Det är bara det att jag vet inte riktigt vad jag ska välja för altenativ. Nästan allt är ju förbjudet eller okänt att äta.
Men det blir nog ändå inte så mycket att äta för det är ju trerättersmiddag och då brukar det ju vara mycket mindre på tallriken.
Det här är det jag har att välja på, vad skulle ni ha valt?:

Rödingfilé med majrova-potatispuré, säsongens primörer och citronbasilikasås

Helstekt oxfilé med rotsakspytt, svartpepparsky och vitlökspuré

Grillad tomat-basilikapolenta med säsongens primörer och vitlökspuré

Jag tror jag kommer välja oxfilén för den verkar minst farlig och minst kalori-rik. Jag får nämligen inte välja tomtat-basilikapolentan för mamma :/
Såsen och vitlökspurén kommer jag såklart att inte äta. Men som sagt, vad skulle ni ha valt?

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Jo han vet... Och ibland försökte han. Fast det känns lättare nu när jag bor hos mamma.



Gumman jag blir orolig för dig. Snälla försök bromsa. Du vill inte ner så där långt igen!



Jag skulle nog ha tagit helstekt oxfilé med rotsakspytt, svartpepparsky och vitlökspuré :)



Kram!

2008-08-06 @ 07:08:28
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack så mycket för dina stöttande ord. Jag frågade på bup idag och de sa ungefär samma sak (om kalorierna alltså). Jag tänker försöka strunta i att räkna kalorier, men det känns tryggt att veta att jag måste äta ganska mycket mer för att det ska bli för mycket!



Jag tycker inte om att läsa att du fuskar med maten. Om du fortsätter banta och gå ned i vikt så kan det bara sluta på ett sätt. Utan mat dör vi och det kan ingen ändra på. Men du har ju ett val; äta och kämpa för ett liv, eller svälta dig själv till döds. Jag hoppas att du vill det första. Du är såå värd ett liv utan all matfixering och ångest och du kan klara det här!



Kramar Louise <3

2008-08-07 @ 20:02:53
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

<3

2008-08-07 @ 22:38:31
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0