Förvirrad

Jag är så jävla förvirrad. Såhär förvirrad som idag har jag nog aldrig känt mig.
Det är tankar om precis allting i mitt huvud som far omkring. Om mat,ätstörningar,pappas drickande, vänner och själva livet.
Känslorna kommer och går och jag vet inte vad jag ska säga till folk i min omgivning och hur jag ska beté mig.
Jag får nog snart ett stort utbrott för jag orkar verkligen inte mer. Jo det gör jag egentligen. Jag orkar ju gå upp varje dag ur min säng och leva förbi dagarna med ständigt bråk med mig själv och i min omgivning.
Just nu är jag besviken och gissa av vem? Pappa såklart.
Jag tänker inte gå in på några detaljer för det är allt för skämmigt vad han har gjort och det är taskigt att skriva ut det här men jag vaknade av att min styvmamma J skrek och var hysterisk på pappa. Han hade gjort något väldigt dumt och onormalt och allt berodde på att han var berusad. Pappa söp ända in till klockan halv fyra på natten... :(
Jag blir så trött, ledsen och besviken. Efter en skön vecka utan några större problem så måste han förvärra det näst sista natten! Hur många gånger har jag inte förklarat för han att jag och min bror inte vill se han full när vi är hemma hos honom?!
Tydligen för några gånger :(
Så idag åkte jag och min bror hem en dag för tidigt. Pappa verkar skämmas över det han har gjort för när jag skulle åka så gav han mig en kram (?!). Han ger aldrig mig en kram annars, det  var förra året sen sist vad jag minns. Han sa också att han hade köpt kantareller och det var synd att vi inte stannade för då hade vi fått kantarellmackor som han vet att jag tycker väldigt mycket om. Men jag har varit så depp den här dagen över allt så det kändes på ett sätt skönt att komma hem till mamma.

Semestern var väldigt bra. Vi var i skåne på österlén och det var så himla fiiiint! Det kändes som att vara utomlands!
Jag missuppfattade när jag sa att vi skulle bo i en stuga precis vid havet. Det gjorde vi inte.
Vi bodde i en jätte vacker hus på landet som var jätte fint inredat. Vi kunde nog inte haft det bättre. Stränderna var alldeles vita och ibland var det höga vågor.
Trots att det var så fint fick jag inte så mycket frid. Såklart var maten ivägen. Det blev väldigt lite mat i skillnad från vad jag brukar äta. Varje dag låg jag runt 1100 kalorier. I för sig låg vi varje dag och sola på stranden så jag motionerade iaf inte så mycket. Det blev mycket fusk med näringsdryckerna och en gång kom pappa på mig. Nu har han repporterat det till mamma. Så nu säger mamma att hon kommer ha extra koll på mig även fast jag har försök skyllt en ursäkt på att jag hade jätte ont i magen.
Mamma säger också att nu ska vi ta tag i maten en gång för alla. Jag håller inte riktigt med henne för jag vill ju ner mer i vikt. Vi får se hur det kommer att gå. Just med maten är det bättre att vara hemma hos pappa för där äter jag mindre.
Imorgon ska jag försöka väga mig. I veckan kändes det som om jag hade blivit fylligare (även om det blev mindre mat) men mamma säger att hon tycker jag har blivit magrare.
Vi får se vad vågen visar om jag får tag i den.

Snart börjar skolan.
Jag vet inte om jag orkar mer:(


Kommentarer
Postat av: Louise

Men vad har hänt gumman? Vill du inte bli frisk längre? Försök lyssna på din mamma, varför tror du att hon vill att ni ska ta tag i maten. Jo för att du ska gå upp i vikt och må bra. Det är bara för ditt bästa. Ge inte upp Cornelia. Du kan bli frisk, bara du kämpar!



Kram <3

2008-08-04 @ 12:13:26
Postat av: stars in heaven

Jag förstår hur du känner när du säger att du har tankar på precis allting. Så känner jag också och jag vet inte heller hur jag ska bete mig.



Varje dag känns (i alla fall för mig) som en fight mot mig själv och alla andra. Då jag i princip bara skulle vilja lägga mig ner och skrika.



Synd att din pappa inte inser att alkoholen inte är bra för varken honom, dig och din bror. Det här har jag inte berättat för dig. Men min pappa är också alkoholist. Fast när det inte är semester dricker han bara på helgerna då han jobbar på dagarna.



Men skönt att resan blev lyckad i alla fall.



Kramar

2008-08-04 @ 12:59:52
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Louise

Du kanske inte har en hundraprocentig inställning till ditt tillfrisknande (inte jag heller för den delen), men jag tänker ändå inte ge upp om dig. Jag gillar dig för mycket :)



Självklart får du läsa min blogg. Den är ju först och främst för min skull, men det är såklart kul om du gillar den också. Men jag hoppas verkligen att jag inte "insprirerar" till ett ätstört beteende, det är inte min mening.



Går du till någon expert, eller är det bara din mamma som hjälper dig med maten och så?



Sköt om dig! Kramar





.

Jag förstår dig helt om du inte vill läsa eller kommentera min blogg så känn ingen press på det!

Men det är väll okej om jag läser din blogg iallafall? :)



kram<3

2008-08-05 @ 14:19:44
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Louise

Oj då, det blev visst lite fel där. Det sista var ju det du skrev på min blogg. A ja det förstod du säkert :)



Kram

2008-08-05 @ 14:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0