En käftsmäll till anorexin

Jag tog ett steg igår ifrån sjukdomen. Och det chockande var att jag gjorde det frivilligt. Det var mammas förslag först, och tillslut bestämde jag mig för att testa. Just denna sak kändes inte så farlig eller så ångestframkallande. Men det blev den iallafall efter jag ätit det.
Varannan dag till kvällsmålet äter jag 1 macka. Igår var vi iväg och köpte en smörgåsgrill. För att kunna göra sånna där grillade mackor måste man ha två mackor, annats bränner pålägget fast. Mamma gav förslaget att jag skulle testa att äta två mackor så att jag kunde göra sån där grillmacka. Vanligtvis brukar jag säga ett rakt och bestämt NEJ, men jag gjorde inte det den här gången.
Jag velade fram och tillbaka och till slut så bestämde både jag och mamma att vi skulle äta en sån. Alltså var jag tvungen att äta en till skiva bröd. Det gav mig mycket oro och ångest efteråt, men jag känner att det var ett bra steg f´ör mig.
Den här gången gjorde jag det frivilligt, och det jag aldrig riktigt velat förräns igår. Jag gav anorexin en käftsmäll.

Igår åkte jag långfärdsskridskor på Hjälmaren. 1,4 mil blev det exakt.  Jag är riktigt stolt över mig själv, har aldrig lyckats åka så långt utan att gnälla eller få lite hjälp på traven. Men igår åkte jag sista biten utan gnäll. Det var lidigt de sista 7 kilometerna hem. Motvind och trött i hela kroppen. Jag kommer ha fett mycket träningsvärk till kvällen idag tror jag. Men shit vad kul det var!

Och sen färgade jag håret igår också. Vilket gav mig ångest för det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Ingen vacker syn enligt mig, funderar på att färga om någon dag framöver, helst innan nyår. GAAH ! :/

Nu kan jag inte skriva mer, för idag måste jag vara social. Ska vara med två klasskompisar som jag umgås med i skolan. Dom är väldigt bra vänner att ha.

Kommentarer
Postat av: Joanna

ååh gumman gud vad härligt det var att läsa det här inlägget! bara en massa positiva grejor och framsteg :D fett grym du är som klarade att äta 2 mackor utan att bli tvingad till det. fatta vilken kontroll du börjar få över din hjärna (alltså hur anorexins kontroll minskar) !!

och långfärdsskridskor - jag hatar skridskor! jag tkr det är kallt och jobbigt och jag bara ramlar och det gör ont XD så nu har jag inte åkt det på jätte länge. men det lät värsta mysigt när du skrev det så man blir lite sugen på att testa att åka igen :D och jag fattar inte att du orkade åka så långt!

vad färgade du för färg? vad är din naturliga färg?

jag ska oxå färga mitt i helgen :) kramkram!

2008-12-30 @ 15:24:25
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Du anar inte vad otroligt glad jag känner mig nu efter att ha läst ditt inlägg. Så bra gjort, du gav verkligen anorexin en käftsmäll. Den förtjänade verkligen det, så mycket som den slår på dig annars.



Vet du föresten jag tog också ett steg idag.

Jag åt vit pasta. Det tog i mot men jag fixade det. Fy fan vad vi är bra, tjohej! :)



Åhh my 1,4 mil. Det är ingen liten skidfärd det inte. Själv är jag inte så haj på det där med skidor. Men jag förstår att du är stolt, det skulle jag också ha varit om jag klarat det :)



Vad är det för färg du har färgat ditt hår i?

Du är säkert jätte fin!



Och du vad skönt att du verkar ha hittat bra vänner



Kramar<3<3

2008-12-30 @ 18:51:38
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

sv: jo det var rea på chinosarna :)

Kramis

2008-12-30 @ 22:49:47
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0