Mellandagsrean

Idag har jag varit och handlat på mellandagsrean. Gick med F och vi blir bara bättre och bättre vänner.
Jag tycker det är bra, att jag har fått en vän som vill vara med mig på fritiden. Visst har jag andra vänner, men ingen som har frågat om vi kan vara på lov eller helger.
Jag borde skaffa vänner, är ju rätt bra kompis med ett gäng i klassen. Har inte svårt för mig att göra saker för jag har rätt bra självförtroende. Men min självkänsla är därimot raka motsatsen. Är så rädd att bli kränkt eller att kränka någon. Det har jag alltid varit. Jag vågar inte för jag är orolig om någon skulle säga nej, eller om någon säger ja fast den inte vill. Är orolig vad man ska hitta på osv.
Nu har ju mamma lovat mig att jag ska få börja på dans till vårterminen. Kanske jag hittar någon kompis då? Eller jag kanske inte ens vågar på dans, det har hänt förut.

Shoppade rätt mycket idag. En del saker var på rean, en del inte. Men det var behövliga saker och det kan vara bra o ha.
Här är iallafall en fin tröja jag köpte, kanske inte så helt behövlig men den är inte tight och det är bra, för då ser man inte min fula mage.
mellandagsrean

Ljuset på bilden blev lite för ljust. Den är mycket mörkare än vad den ser ut att vara.

Kommentarer
Postat av: Carita

cornelia, din mage är allt annat än ful! sluta sluta sluta. du är hur fin som helst på alla sätt och vis, inse det bara ;<

<3

2008-12-26 @ 20:37:50
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Klara

Snygg tröja! :)

2008-12-26 @ 20:57:05
URL: http://klarara.blogg.se/
Postat av: Maj

Fin är det iaf! :)

2008-12-26 @ 21:21:12
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Roligt att du och F blir bättre och bättre vänner.

Jag känner igen det där med dålig självkänsla och tankarna kring det. "eller om någon säger ja fast den inte vill. Är orolig vad man ska hitta på osv".



Jag har som sagt också problem med sånna saker.

Men jag försöker att tänka "säger den ja så vill personen, vågar personen inte säga nej så är inte det mitt problem". Det är svårt, men oftast så syns det faktiskt om personen är ärlig eller inte.



Och det där med att hitta på saker att göra. Detta har många sagt till mig "Det är inte ditt ansvar att underhålla, det är ju någonting man bestämmer tillsammans om vad man ska göra och inte göra, ibland kan man kanske bara sitta och prata".



Åh dans låter roligt, det tycker jag absolut att du ska börja på. Och du träffar säkert någon ny kompis!



Kramelikram<3

2008-12-26 @ 23:19:47
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0