Snart en tunnhårig fetknopp

Ja nu har man åkt hem till pappa igen...
Den här gången var det iallafall bättre. Alla var på bra humör inklusive J.
Det gör en sån jävla skillnad. När hon är sur blir det som om luften fryser till is. Man blir skygg och håller sig ännu mer till sitt rum. I helgen är det myckt på G. Mina tvilling-lillasystrar fyller 8 år och ska ha kalas. Jag har inte ens hunnit köpa någon present än. Ska göra det imorgon fast jag vet inte vad. Vad önskar sig en 8-åring? Hehe, inte är det smink och kläder iallafall. Shit vad svårt det ska vara :P

ÄNTLIGEN! säger jag bara. Knappt några läxor och det är så soooooft. Jag blev faktist skit glad när min klassföreståndare sa att det inte blir så mycket plugg de sista veckorna. Ursäkta om jag svär, men fyfan vad skönt!!!!
Vi hade matteprov idag på två stora kapitel. Det var också riktigt skönt att ha det över.


En sak gör mig orolig. På jullovet kommer jag säkert väga 50kg. Jag tror inte jag pallar det, jag vill inte bli så fet!
Jag kommer bli deprimerad för då går man hemma och ältar. I skolan är det en annan sak, mitt glada humör har börjat komma tillbaka (när jag är i skolan) och det gör att jag kan slappna av lite och fokusera på andra saker än mat och vikt.
Men jag vill verkligen inte. För om jag skulle väga 50kg då skulle jag vara som en tunnhårig fetknopp och det vill ingen umågs med :(

Nu ska jag gå och golla på "du blir vad du äter". inget bra programm för en anorektiker och speciellt inte bra för mig.
allt Anna Skipper säger fastnar i huvudet på mig och jag börjar sluta äta sånt hon inte rekomenderar.

Kommentarer
Postat av: Louise

Du anar inte vad skönt det är att höra att du säger att jag inte är tjock. Även om jag inte kan ta in det helt så hjälper det lite. Jag skulle också tycka det var bra om vi bodde nära. Jag har nog aldirg haft en kompis som jag berättar så mycket för som jag gör för dig! Varför är det så? Jag har ju inte ens träffat dig!



Men det är nog bra att du skriver så ändå, för om du gör det tillräckligt många gånger så kanske du kan inse att det gäller dig också. Fast inte vet jag, den här sjukdomen är så knäpp :(



Och om du väger 50 kg till din längd så är du INTE tjock. Om vi låtsas att du skulle gå runt på stan och fråga om du ser tjock ut så skulle ingen säga det. För du är inte ett dugg tjock, bara motsatsen!



Ta hand om dig <3

2008-12-04 @ 20:27:46
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Amandah

Jag vet inte hur lång du är, men jag har sett en del bilder på dig, och du är absolut inte tjock! 50 kg är nästan ingenting, det är inte många i din klass som väger det kan jag lova, och visst är det konstigt, för du skulle väl inte tycka att ngn annan var tjock som vägde 50 kg?

Det är alla dumma tankars fel, men det är bara tankar, även om det är svårt att tro.



Kämpa, jag tror på dig<33

2008-12-04 @ 20:34:15
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: Maj

Du är så snäll som bryr dig! Och svar på dina frågor så vet jag allt det där redan. Jag brukar också som högst sova 5 timmar per natt så det har kunnat berott på det också.



Tankarna finns där hela tiden, men jag äter för jag tröstäter. Ibland undrar jag om jag har typ hettsätnings-störningar. Fort det händer nått så äter jag, och om jag har pengar MÅSTE jag köpa mat för dem? skumt.



Ska försöka prata om det här med "min" kurator. TACK för du bryr dig! och jag tycker du verkar vara jättestark som börjar ta dig ur detta.. måste vara svårt i vissa stunder!

sköt om dig! <3

2008-12-04 @ 20:35:06
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Jag tänker på dig <3

2008-12-05 @ 10:10:12
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0