En hemsk helg

Jag är väldigt ledsen, hela helgen har varit skit ända sen pappa tog sin första pilsner. Det slutade så illa att jag åkte hem till mamma och min bror med.

Det började med att pappa sa till mig i köket att han skulle ta några öl.
Det kommer alltid som ett slag och jag vågar inte säga emot, jag står bara där helt still och massor med tankar rusar i huvudet. Vill inte berätta så mycket detaljer men han låg i soffan och sjöng medans jag kollade på let`s dance.
Och det var sårande att se:(
Dagen efter var det en sån dåligt stämning att jag grät och låg i sängen halva dagen tills mamma kom och hämtade mig och min bror. Då fick jag ångest över att pappa och jag är osams även om han faktist bad om ursäkt. Han hade nämligen skällt ut mig eftersom han var bakis.
Jag vet inte vems fel det är. Mycket hände och jag orkar inte rabbla upp allt eftersom jag blir ledsen när jag skriver.
Det känns som mitt fel, men ändå hans. Jag vet att jag måste prata med han snart, han är trotts allt snäll och ställer upp och skutsar och sånt.
Jag har mått så jävla dåligt den här helgen, har legat och skakat och jag har bara velat gå och ta tabletter. Jag undrar fan inte om jag ska göra det nästa gång något sånt här händer igen, då slipper jag med skiten!

Idag känns det lite bättre, men mår fortfarande dåligt över konflikten. Jag känner skuld till att jag har sårat pappa med att jag åkte hem till mamma. Men jag hade ju varnat honom. Men han själv ser inte att han har problem med alkoholen. Han tror det är normal att sitta själv och dricka sig full :(

Jag fuskade också på lördagen men klantigt nog råkade mamma få veta vad jag hade fuskat med- näringsdrycken. Men lyckades komposera och jag åt inte en apelsin som jag skulle ha gjort.
Idag har jag gått en promenad också, egentligen ska den vara i 20 minuter men det blev 45 minuter.
Blev inte så trött, mest yr.

Kommentarer
Postat av: Mats

Du har inget ansvar för att din pappa inte klarar upp situationen, OK det vore väl bra om du kunde tala med honom, antagligen skulle det kunna vara till hjälp och antagligen bra för er relation men det är inte säkert. Men det är hans problem inte ditt.
Jag förstår att det kan vara lockande att använda den situationen som ursäkt för dig att inte göra vad som är det, men det är däremot ditt ansvar och det hjälper inte någon. Om du tar tabletter så gör du något som drabbar alla, definitivt dina föräldrar med.
Du måste helt enkelt ta tag i dina egna problem och koncentrera dig på dom. Det är enda sättet som du kan hjälpa både dig själv och indirekt din familj också. Jag tycker du borde försöka. Du kan nog det.
Förlåt om det låter som jag inte stöttar dig men jag säger bara vad jag tycker är bäst.
Kram

2008-02-17 @ 22:11:48
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Hans drickande är absolut inte ditt fel!
Att han dricker sig full är ingenting du kan göra åt.

Har man problem med alkoholen så är det väldigt svårt att bryta.

Men det är absolut INTE ditt fel.
Kom ihåg det!

Kramar

2008-02-18 @ 10:05:38
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: a

Att din pappa dricker och har problem med alkoholen är inte ditt fel.Men det påverkar ditt mående att vara hos honom det ser man på dina inlägg här.
Jag hoppas att du har någon du kan prata med om detta.
Att stoppa i dig tabletter löser ingenting.
Hoppas att du ser ljusare på tillvaron idag och tar upp kampen mot anorexin.Du är värdefull kom ihåg det.
Kram

2008-02-18 @ 14:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0