Fylligare och fylligare :(

Fruktansvärd dag igår som vanligt på måndagarna. Jag har gått upp i vikt inte ett helt kilo vilket lättnar men det är helt nya siffror -igen!
Jag blir ledsen, jag vill verkligen inte gå upp mer i vikt. Det skulle ju vara svårt att nå normalvikt. Jag vet inte ens om jag är underviktig längre.. ska kolla nu på en  BMI sida.. åh nej snart är jag inte det :(
Jag väger 47 kg nu, det är hemska siffror och jag skäms över att skriva det här. Det är säkert många människor som läser det här nu och tycker: Haha vilket fetto som knappt är smal längre och som sitter och klagar på livet utan en anledning.
Visst har jag en anledning, rätt många faktist men att bli normalviktig vill jag inte och det finns egentligen ingen anledning till att bli frisk.
Jag funderar på att strejka om jag går över 50 kg snåret snart.
Och medans jag ändå klagar över den ångest och allt skit jag har så är jag aldrig hungrig. Mår nästan illa hela tiden och så har det varit i flera månader och det är pgr av de jävla näringsdryckerna!
Man blir aldrig hungrig,man är ständigt mätt. Och det är man nog vare sig man är sjuk eller frisk för dom är så himla mäktiga.
Vi beställde förresten hem fler förra veckan och dom kom igår. Testade en ny smak som var svartvinbär eller skogsbär eller något liknande och den var helt OK. Fast den smakade nästan som hallonsmaken så lite besviken blev jag ändå.

Glömde skriva att jag har sportlov nu. Idag ska jag klippa mig och det ska bli skönt för jag vill inte se mitt risiga extremt tunna hår. Jag måste klippa av det lite eftersom jag är så tunnhårig till någon trendig frisyr. Undrar hur jag ska förklara hur jag har fått så tunnt hår. Får skylla på näringsbrist.

Ska till Stockholm imorgon med Mamma,bror och hans kompis. Det ser jag iallafall fram imot och jag ska försöka shoppa rejält eftersom jag har över 6000 kr :O
Vi åker imorgon bitti vid ungefär 8 snåret. Kommer inte hem förräns sent på kvällen.

Som ni kanske vet så isolerar jag mig så mycket från mina vänner. Varken jag eller någon av dom tar kontakt med mig även fast dom skriver att de saknar mig otroligt mycket. Det kan jag förstå.
Igår skrev jag ett sms till en av dom och genast frågade hon om vi kunde vara på torsdag och fredag. Jag tänker ta den chansen, även om jag tycker det är extremt jobbigt.


Ända sen jag såg vågen siffror igår så har jag ständig ångest.
Jag orkar inte med den :(

Kommentarer
Postat av: Mats

Jamen, be mamma gömma vågen då!

2008-02-19 @ 14:39:46
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Cornelia

Det kan hon inte för vågen är på äs-kliniken.
Den här hemma den vågar jag inte väga mig på eftersom det skapar ännu mer ångest :(

2008-02-19 @ 20:31:03
URL: http://www.vanillashake.blogg.se
Postat av: Mats

Hoppas du hade det bra i Stockholm. Jag tycker att du ska ta chansen att vara med dina vänner. Om du är tveksam på grund av maten så tror jag du ska tänka att du är värd att unna dig att vara "normal" en dag eller två. Det kommer inte att påverka din vikt men ditt humör kommer att bli bättre och då klarar du också bättre att bekämpa dina känslor!
Du är värd att ha det bra. Glöm inte det.

Dom som eventuellt tänker att du är ett "fetto" skulle möjligvis kunna vara andra tjejer som är helt dumma och korkade. Och dom betyder nada. Dom kan göra dig ont nu, men i framtiden kommer du att förstå att dom inte ska få förstöra din dag eller ännu mindre ditt liv.
Kram

2008-02-22 @ 08:44:46
URL: http://matspalats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0