Helg

Helgen har gått enormt fort. Orkar faktist inte skriva någon blogg igår och det gör jag inte ibland.
Jag vill liksom inte väcka upp massor med känslor när jag skriver bloggar, jag kan bli ännu ledsnare än vad jag redan är och då blir allt bara värre.
Men och andra sidan kan det vara skönt att få skriva av sig!

Igår var jag på stan med mamma. Vi gick runt i några affärer men efter cirka 10 minuter blir jag extremt trött och slö! Det blir jag alltid konstigt nog :S Jag undrar vad det beror på!
Jag ville inte köpa något nytt klädesplagg men en behövande BH köpte jag. Dom jag redan har är så obekväma eller antingen för stora eller för små! Den jag köpte igår sitter perfekt och är jätte skön!
Oj vilket intressant ämne :P  Om jag hade varit frisk skulle jag nog tycka det var mindre märkvärdigt, då skulle jag tycka: Jahapp, en BH -vad bra! Inget mer med det. Men nu tycker jag det är en som en gåva att jag köpte den, som en present. Jag uppskattar den mer med andra ord.

Ledsen var jag igår, det var mjölkens fel. Jag hade tänkt fuska och hällde inte upp någon mjölk i glaset till middagen. Mamma märkte ingenting och det kändes så bra!
Men precis efter måltiden så kommer hon på det, FAN tänkte jag! Så jag var tvungen att dricka ren mjölk och det blev ångest och gråt för den. Men jag hade inget val så jag drack upp den efter en halvtimmes bråk.
Mjölk är okej att dricka till en måltid men inte när jag inte äter. Jag tänker på fett när jag ser ett rent glas mjölk även fast jag vet att mellanmjölken inte alls har mycket mjölk i sig! Det kunde ha varit värre, det kunde ha varit röd mjölk eller gammeldags mjölk!

Idag har det varit en kort dag. Jag har städat och haft yoga. Mamma har lärt mig det för hon tycker det vore bra om jag blev lite lugn i själen.
Själv tycker jag det är urtrist, men det är en skön känsla efteråt. Man är matt och trött i kroppen men samtidigt blir man väldigt pigg.
Mitt under yoga passet kommer jag att tänka på vågen! Vart ligger vågen någonstans? Är den framtagen i mammas rum nu?
Jag avslutade yogan direkt och gick och kollade och jag hittade den! En ångest och skuld känsla kom som ett
slag när jag såg den. Vill inte säga vad jag väger för jag skäms hade också ätit frukos nyss före yogan så den visade nog lite mer pga det. Men jag mådde inte bra efter det, jag ska nog inte försöka väga mig men det kan bli svårt! :/

Var på IKEA också med mamma och B(lådsas pappa)
Vi handlade lite behövande saker och sen var det tänkt att vi skulle åka hem. Men vår bil är så skruttig och dålig så den startade inte och vi blev kvar på IKEA en lång stund, några timmar. Jag blev extremt trött (som vanligt) redan innan vi gick in på IKEA.
Mammas kompis var tvungen att hämta oss. Sen var det allt skönt att få komma hem!
Började på en ny bok idag. Det handlar om en Somalisk flicka som blir slagen,våldtagen och supermodell. Det är bara en liten del av berättelsen och den verkade jätte bra! Hemsk är den också, om man får en tankeställare att vi i Sverige och andra länder har det riktigt jävla bra.
I boken skrev hon att hon rymde hemifrån för hennes pappa ville gifta bort henne med en gammal gubbe. Hon sprang i flera dagar utan att stanna, utan vatten,mat eller vila. Ibland vilade hon, men bara på natten när det var mörkt. Hennes fötter var såriga och blodiga och hon såg ut som ett skelett.
Boken heter En blomma i Afrikas öken.
Kanske inte så intressant skrivet men jag vill inte skriva hur jag mår idag för det för mig som vanligt på sämre humör! Och jag orkar inte vara mer deprimerad än vad jag redan är..

Imorgon är det behandling på äs igen. Undra vad deras våg visar?
Ska också till praoen igen.

Jag mår illa och har ångest.

Nu ska jag gå och basta.

Kommentarer
Postat av: Mats

Hrm..fusk lönade sig inte. Det har ju en poäng. Men du är värd att må bättre. Kram (från en annan gammal gubbe :)

2008-02-10 @ 19:15:51
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Precis.
Vi ska klara det här!
Kramar

2008-02-11 @ 22:47:14
URL: http://tessiiie88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0