känslor

Känslosam dag kan jag bara säga.
Började med i morse, pappa väckte mig 20 minuter försent. Blev så stressad och ledsen och arg att jag började skaka. Hur skulle jag hinna äta frukost utan att behöva stressa med allt annat?
Det tar cirka 45 minuter för mig varje morgon att äta frukost. Jag hade 1 timme på mig.
Det kändes som hela min dag blev förstörd men jag hann som tur var. Och sen gick all stress bort när jag började praoa.

Det var min sista dag på praoen. Jag är förvånad över att jag kan känna att jag kommer sakna resturangen med alla snälla personer som jobbar där. Dagen gick fort, och jag fick många kramar av personalen.
Alla tyckte att jag var en toppen tjej och att jag var väldigt duktig. De sa dom till mig, därför ville han som ägde resturangen prata med mig.
Han gav mig ett vitt kuvär och sa att jag fick det bara för jag hade varit extremt duktig och hjälpt till mer än vad jag behövde med eget insiativ. Han erbjöd mig också att jag kan få extra jobb där som till exempel sommarjobb.
Blev så glad över det att jag började skaka igen.
Sen när jag satt i bilen på väg hem så kollade jag i kuväret. 500 kr fick jag!!! Jag skäms nästan lite, det är för mycket pengar!
500 spänn är inget jag får varje dag precis!

Nu mår jag skit igen.. Pappa har tagit en öl och jag vet inte hur jag ska reagera.
OM han blir full ikväll vilket jag faktist tror att han kommer att bli eftersom han inte kan hantera det, OM han blir det så tänker jag inte stanna kvar här! Det räcker! Jag blir så jävla ledsen :(
Och bara för det tänker jag fuska imorgon. Jag ska fuska med näringsdryckerna för att se om någon bryr sig.
Jag har redan fuskat med mjölken och pappa vet om det. Men jag sa att jag inte ville ha det och sen brydde sig han inte. Han sa inte ens emot.
Det är väll bara för jag är så jävla fyllig :(


Kommentarer
Postat av: Mats

Jag känner ju inte din pappa eller förstår detta, men du behöver faktiskt en miljö med föräldrar som verkligen hjälper till med maten.
Men det sista tror du väl inte själv på :)

2008-02-15 @ 21:29:02
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Mats

Godmorgon. Fuska inte! Det är bara du som förlorar på det. Ut på stan och gör något kul, eller fika med en kompis. You've got money to spend, juh!

2008-02-16 @ 09:01:28
Postat av: stars in heaven

Roligt att dom erbjöd dig sommarjobb :)
Skäms inte för pengarna. Dom tyckte att du förtjänade dom så var glad!

Försök att inte fuska.
Kramar

2008-02-16 @ 10:30:36
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: a

Måste du vara hos din pappa nu? För du verkar inte alls må bra där nu och du böhöver stöd vid alla måltider som du är nu och det verkar du inte få där.
Det viktiga är att du ska må bra och det tror jag även att dina föräldrar tycker.
Och att du inte ska fuska det vet du, det är bara du själv som förlorar på det.

2008-02-16 @ 11:23:17
Postat av: Cornelia

Till Mats: Håller med, min pappa borde vara mer angagerad och hjälpa till med maten.
Skulle gärna vilja fika med en vän men jag klarar inte av att äta något extra eller sötsaker och annat gott :/

Till alla:
tack för ni bryr er

2008-02-17 @ 20:16:46
URL: http://www.vanillashake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0