Pizza ska aldrig nudda min mun!

Nu var det torsdag kväll helt plötsligt. Veckan har gått fort men ändå har det varit jobbigt som vanligt. Jag är så orolig inför nästa fredag. Då ska ju mamma baka hemmagjort pizza. Och jag tänker inte äta den och jag har förvarnat henne om det. För jag känner att jag orkar inte må sämre än vad jag redan gör även fast jag har mått sämre, men jag orkar inte ligga i min säng och gråta helt hysterisk (som jag garanterat vet att jag kommer göra eftersom pizza är en farlig maträtt) och jag orkar inte ha en hel helg förstörd på grund av det.
Ingen ska någonsin tvinga i mig en pizza!
Fast mammas hemma gjorda pizza är iallafall inte lika onyttig som andra pizzor. Den är gjort på dinkelmjöl och jätte fettsnål ost + att den är vegetarisk med grönsaker på. Det blir nästan som att äta en stor macka MEN jag vill ändå inte äta det!
Hellre äter jag pasta!

Idag har det inte hänt något särskilt. Slutade skolan tidigare idag som jag alltid gör varannan torsdag eftersom de andra har idrott.
Jag och pappa åkte till min praoplats och jag pratade med dom om sommarjobb. Jag ska få sommarjobba där!
Det är bara inte bestämt vilken vecka. Blir så glad att de vill att jag sommarjobbar där =)

Eftersom det är torsdag så är jag hemma hos pappa vilket är som vanligt ganska deprimerande. Dålig stämning som vanligt.
Min lillasyster hade namnsdag idag och det var som  om hon fyllde år. Hon fick både tårta och paket +bestämma middagen!
Det är aldrig någon som kommer ihåg min namnsdag och om någon gör det så är det inte mer än det. Det är bara J som förstorar upp det så, att man nästan MÅSTE säga grattis på namnsdagen för att det är så viktigt.
Jo jag vet, jag kanske är en aning avundsjuk men jag förstår inte varför man måste förstora upp det SÅ mycket. :/
Men jag är väl trotts allt avundsjuk ... :/

Jag hoppas inte pappa dricker i helgen men det lär han väll inte göra, inte efter den gången jag åkte hem pga det.. :(

Kommentarer
Postat av: Mats

Hoppas inte det! Kul med jobbet, trist att du aldrig kommer att äta pizza :( Oj är dom farliga, hihi, det visste jag ju inte :)

2008-02-28 @ 18:52:00
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Carita

Äsch, hemlagad pizza kan ju vara riktigt nyttig!
Vi brukar använda varsin tortilla som grund, sen har vi tomatsås och så lägger man på lite vad man vill på sin egen. Det är faktiskt gott, och kan bli riktigt nyttigt, faktiskt. (:
Hoppas du hinner tänka om innan nästa fredag. Kram. ;*

2008-02-28 @ 20:08:20
URL: http://happychews.blogg.se
Postat av: Anonym

Tänker på dig till pizzadagen, jag vet hur fruktansvärt det är.
Hoppas att det går bra i alla fall.

2008-02-28 @ 22:09:22
URL: http://kalorikamp.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Förstår att du är orolig inför pizzan.
Jag hoppas verkligen att det går bra för dig. Jag håller mina tummar!

Träna att äta glass här i Sverige är ett bra förslag. Men tyvärr lite för svårt för mig just nu tror jag.
Men du får mer än gärna komma med fler förslag!

Kämpa på!
kramar

2008-02-29 @ 00:37:26
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Joanna

grattis till sommarjobbet! =D jag letar för fullt. har mejlat en massa ställen men inte fått nått =/
så grattis grattis till dig!!

2008-03-07 @ 11:45:17
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se
Postat av: A

hej pizza behöver ju inte vara så farligt. Gör en fullkornsbotten och lägg på krossade tomater och en massa grönsaker (majs, avocado, lök.. m.m.) kalkon passar bra och istället för ost använd mini keso. botten är tun så det är som att äta en fullkornsfralla med sallad. eller använd tortillabröd som sagt ovan!

2008-06-27 @ 15:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0