Snart slut på sportlovet :(

Dagarna bara rusar och snart är det måndag idag - vilket betyder skoldag.
Bara jag hör ordet skoldag får jag ångest och press. Jobbigt är det och tankarna kring prov redan om två veckor får mig att må ännu sämre.  Men vad har jag för val? Jag kan inte skita i alla läxor och allt även om jag så gärna skulle vilja, jag skulle må så mycket sämre om jag skippade någon läxa eller inte ansträngde mig lite extra.

Har inte skrivit någon blogg på ett tag, har inte haft tid eller lust. Var ju i stockholm en dag och det var helt OK.
Jag hade med mig matsäck hemmifrån så maten behövde jag inte bekymra mig mer än lunchen som jag var tvungen att äta ute på någon resturang. Som tur var hittade vi ett bra ställe med fisk och potatis. Jag trodde det bara var fisk och potatis men på fisken var det någon slags panering. Ville helst slippa den men den satt som klister :(
Fick ångest men jag försökte inte visa det. Jag lyckades och sen kom jag på andra tankar eftersom vi shoppade.
Jag hittade inget mer än ett par jeans och dom satt verkligen bra. Dom var jätte bekväma och det kändes bra för att jag  hatar för tigtha jeans eftersom det skapar ångest och oro.

Torsdagen och idag har jag varit med F. Det var länge sen och nu känner jag att jag orkar prata mer m.m
Det gjorde mig faktist på bättre humör iallafall under dagen.
Det var inte så farligt som jag trodde..

Idag har jag inte ätit allt som jag ska..
Och de andra dagarna har det blivit lite små fusk som tex en ostskiva eller ett äpple. Ingen har märkt men det är inte så viktigt.
Men idag så har jag både skitit i en macka med smör & ost och en näringsdryck. Känner dåligt samvete men jag tänker inte berätta något för mamma den här gången. Jag känner mig så förskräckligt fyllig så därför tänker jag hålla det inom mig.

Imorgon fyller mamma år, och på kvällen ska vi äta indisk mat. Visst är det gott men jag tycker det är så jobbigt för det innehåller cremé fraiche och allt med feta matlagningssåser är så jobbigt :(
Men jag ska försöka hålla tårarna tillbaka eftersom det ändå är mammas födelsedag

Kommentarer
Postat av: Carita

Cornelia, vad vinner du på att fuska med näringsdryckerna? Vad vinner du på att fuska över huvudtaget? Vill du bli frisk eller inte? Isåfall är det ingen som helst idé att dra ut på det, processen blir bara mer plågsam.

Och dessutom vill jag påminna dig om att på din lista här på bloggen över saker du inte tycker om, står ätstörningar på en väldigt tydlig andraplats. Förlåt, men jag vet inte vad jag ska säga längre. Jag önskar du kunde inse att det inte hjälper att hålla på som du gör. Kram, sköt om dig..

2008-02-22 @ 20:29:34
URL: http://happychews.blogg.se
Postat av: Mats

Fint att du haft några bra dagar, men i övrigt håller jag med Carita. Hoppas du väljer att kämpa för friskhet i stället för att lyssna på anorexian. Kram.

2008-02-22 @ 20:57:05
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Carita

Tack, men egentligen önskar jag att de där orden skulle komma ifrån mig. Den dagen jag kan säga "Det är kul att höra att du vill bli frisk" till dig, kommer jag att vara glad ända in i själen. :)

2008-02-23 @ 17:43:40
URL: http://happychews.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Det låter som att du haft det trevligt i Sthlm. Och rätt så bra resten av veckan.

Jag förstår att skolan är jobbig. Men kom ihåg du kan inte göra mer än ditt bästa!

När det gäller matfusket. Låt det inte gå för långt snälla.

Kramar

2008-02-23 @ 19:38:04
URL: http://tessiiie88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0