ångest :(

Jag mår skit.
Ända sen igår kväll har jag mått dåligt. J har ett irriterande humör vilket man märker rätt så bra och det är inte kul för ibland blir hon bitchig eller får något slags utbrott.
Jag grät mig till söms igår, för det är hemskt att vara här pgr av stämningen och hur de knappt har någon koll på när jag äter.
Jag skickade sms till mamma och bad och bönade att få komma hem till henne men hon sa att det går inte. Hon kommer inte vara hemma så mycket och hon vill inte lämna mig själv i huset. Kan förstå henne till en viss del, men om hon skulle veta hur dåligt jag mår när jag är här borde hon ändå säga ja.
Men hon lovade att hon skulle prata med pappa nästa dag och det har hon gjort nu. Man märker redan hur han verkligen anstränger sig för att komma ihåg.

Idag var jag ju i skolan.. det var verkligen ingen bra dag, Skolarbetet gick inge vidare och ingenting ville funka. Jag var lite deppig från igår men det var ingen som märkte av det.
Men sen var det skollunch och det var ju pasta. VIT PASTA!!!!! (!!!!!)
Och jag kände verkligen inte för att äta det men jag tog det iallafall.. och jag åt upp under tystnad och överstigande ångest. Till slut kunde jag inte hålla mig för gråt och jag bröt ihop i matsalen,  och då märkte mina kompisar det. Dom tog min uppätna tallrik och vi gick till skolsyster.
Jag mådde så jävla dåligt samtidigt som jag nästan skämdes över när jag fick vila i vilorummet. Jag kunde inte andas och jag hyperventilerade (stavning?) och darrade. Jag grät väldigt länge tills mina vänner hade försökt peppa mig och säga att jag var duktig m.m
Jag känner mig inte duktig, jag känner mig dålig. Skolsyster kom in en stund också men lämnade oss när jag hade slutat hetsandas.
Och jag som trodde det skulle gå bättre idag än vanligtvis men icke. Jag mådde sämre än förra gången jag åt pasta, men den här gången var det ju också vit pasta!
jag lyckades hålla mig den sista timmen i skolan med att inte gråta men när jag satte mig i bilen så grät jag.
Pappa ställer så dåliga frågor när jag är ledsen, det gör mig irriterad.
Nu är det kväll och jag känner fortfarande gråten i halsen, jag har pratat med mamma men hon har inte haft tid. Och det gör mig ännu ledsnare.. igår och iförrgår har inte ångesten varit till så mycket besvär och det har gjort att jag mått lite bättre. Men nu mår jag bara SKIT igen!! :(

jag orkar inte mer, jag vill bara gå och äta massor med piller och dö.
jag är inte smal, man ser fan inte ens mina revben så mycket längre för magen putar ut för mycket.
jag vill vara värst, inte duktig. JAG VILL BARA DÖ! :(

hoppas inte pappa blir full ikväll för då vet jag inte vad jag gör!

Kommentarer
Postat av: Mats

Jag vill inte se några revben, jag vill se en glad tjej. En frisk sån. Det var bra att du åt pastan, fast du visste att du skulle må skit. Bra. Bra.

Tänk på allt positivt i stället med om du blir frisk från detta. Allt vad du kan göra då som du inte klarar nu. Det är värt att kämpa för.

Lyssna inte bara på den falska sidan. Förlåt att jag "skäller", men jag vill ju att du ska klara det. Kram.

Men om det är jobbigt får du skriva igen. Jag läser hellre om att du mår dåligt än att du mår dåligt och jag inte läser det. Haha, det lät knasigt...

2008-01-18 @ 19:19:25
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Oh gumman förstår att det måste ha varit väldigt jobbigt med pastan. Men det var jätte strongt gjort av dig att ta ändå.
Skönt att du verkar ha kompisar som bryr sig nu.

Tänk på att tankarna försöker lura dig och säga att du inte är smal. Dom är falska, för du är smal!

Ge inte upp!
Många kämparkramar

2008-01-19 @ 09:10:22
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Till Mats:
Jag har börjat tänka positivt lite grann, mycket som: -det löser sig eller: -det kommer att gå bra..

Men det blir också mycket negativt, men nu har jag börjat käka något piller som gör att man blir glad (rosenrot tror jag det heter)
och det hjälper lite grann iallafall...

Till tessie:
Tankarna känns så äkta,och jag tycker verkligen att jag börjar växa :/.. men du kanske har rätt, de kanske är falska?

Ha det bra båda av er

2008-01-19 @ 18:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0