Deras löften

Mår lite bättre nu, eller ganska så okej.
Vet inte vad jag ska skriva. Jag har inga nya ord, inga nya känslor. Det känns så iallafall..
Det värsta just nu är att jag ska bli större och det har gjort att jag är ännu mer rädd för fett och sånt.
Jag pratade med skolsyster idag, jag bad henne att hon skulle be en mat-tant lägga upp till mig.
Jag mår för dåligt och jag får dåligt samvete när jag lägger upp maten. Jag känner att jag inte förtjäna den men ändå så äter jag...
Jag vill gå tillbaka och svälta som jag gjorde förut, men en liten del säger ifrån och jag lyder den delen. Jag vet inte varför jag gör det men jag bara gör det. Samtidigt så får jag dåligt samvete om att jag inte blir gladare över att vara större och misslyckad än smal och misslyckad.
Jag är större, ungefär cirka 2½ kg tyngre och jag är ännu mer deprimerad än förut. Hur kan det stämma? De lovade mig att jag skulle bli gladare när jag blev större. Är jag det? Nej! Inte på långa vägar, säger dom så bara för att jag ska bli frisk och ha något att se fram emot?
Jag har läst många anorektiska bloggar och de är inte ett dugg gladare när de har blivit friska. De har samma dumma tankar om sin kropp och sig själva!
Jag vill fortfarande inte växa, jag vill inte bli som alla andra. Jag har blivit så jäkla osäker när jag blev sjuk!


Kommentarer
Postat av: Mats

Det enda jag hoppas är att du litar på dem som vet det bästa för dig. Bland andra med anorexia finns både dom som är helt friska och andra som ännu efter flera år har dumma tankar, men det tyder ju på att dom INTE är helt friska än.

Du kommer aldrig att bli gladare för att bli större och ingen begär det. Däremot hoppas jag du kan bli gladare för att du känner att du klarar av att ta dig ur detta. En viss del av dig vet ju att du kommer att bli frisk till slut...
Kämpa vidare!

2008-01-23 @ 20:03:39
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Ge inte upp gumman!

Många styrkekramar

2008-01-23 @ 23:03:45
URL: http://tessiiie88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0