Fiskbullar

Usch, det är ingen behaglig känsla i magen just nu. Det spänner som VANLIGT! Men det är något jag måste leva med..
Därimot vill jag inte leva med så lite hår på huvudet, det är något jag verkligen är ledsen över. Förut hade jag åtminstonde hår som täcker helt på huvudet när man hade uppsatt(var väldigt tunnhårig förut), men nu, nu ser man själva huden på vissa ställen. Jag hatar verkligen det! Jag hoppas verkligen att det växer ut igen och SNART!
Min hud vill jag också klaga på, den är hela tiden torr och speciellt mina händer och fötter, irriterande jobbigt!

Idag, första gången på länge så skrattade jag lite grann. Jag var på bättre humör än på länge.
Det var ju rätt så positivt men en tanke inom mig säger att jag ska vara tråkig och torr och osocial hela tiden.
Något säger att jag inte får mår bra och utan att jag tänker på det så blir det automatiskt att jag inte skrattar åt något. Men idag så gjorde jag det åt en disskution som en i min klass drog igång, jag asgarvade inte men jag fick fram lite skrattljud.
Det är många i min klass tror att allt går bra nu och att jag mår bättre ,och vistt gör det, men inte så bra så att jag skulle kunna smälla i mig en korv eller en pannkaka eller något annat förbjuder. För jag kan inte äta allt och det är väldigt mycket annat som jag inte kan göra och äta som är normalt.
Jag är långt ifrån frisk och det vet jag, men inte dom :/

Trotts detta så var det jobbig mat i skolan idag men idag kunde jag ända dölja det helt. Fiskbullar står det på matsedeln.. och det ville jag inte ens smaka på, så jag tog det vegetariska altenativet som var quorn i dillsås.
Det skulle väll föreställa som fiskbullar, och det var helt okej.. bara att såsen blev lite jobbig men som jag sa gick det ju att dölja och senare tänkte jag inte mer på det..

Åt för första gången linssoppa idag till middag. Det var faktist rätt gott.
Förut när jag var frisk skulle jag aldrig smaka på sådanna saker som linser,bönor,keso och ja väldigt många saker. Men jag vet inte om det är just nu jag helt plötsligt bara börjat ätit det för att det inte spelar någon roll vad för nyttig mat det är eller om det är pgr av ätstörningen eller något annat.
Jag fattar inte varför jag inte velat ätit det förut :/
Dessutom är det ju såå nyttigt!

Glömde skriva att i måndags tyckte mina behandlare att jag var jätte duktig som kämpade på och att jag var stark. Jag kan faktist inte hålla med, jag ser inte det i mig själv. Jag ser bara allt som jobbigt med maten, men det har väll också lite med ätstörningen att göra.

Kollade också mitt konto nyaa och jag har över 3000 kr!
Jisses, det hade jag faktist ingen aning om! Men jag ska nog spara till vårkläder och behövande saker..

Imorgon ska jag till Pappa och vara där hela helgen.. JAG VILL INTE, men jag har inget val :(

Kommentarer
Postat av: Mats

Lite positivt i alla fall. Det gäller att du måste tänka på allt du kan göra när du är frisk som du inte kan nu. Då får du mer att kämpa för.

Om det blir dåligt hos pappa får du blogga så vi kan peppa dig. Hoppas på att han skärper sig och att du kan prata med honom.
Kram och ha en trevligt kväll.

2008-01-16 @ 19:10:34
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: martina

räknar du fortfarande kalorier?
om inte; hur lyckades du sluta med det? ;o jag behöver seriöst hjälp med det!

2008-01-16 @ 20:12:08
Postat av: stars in heaven

Oh du kämpar så bra gumman!

Och bra att du kunde skratta lite.
Jag hejar på dig!
Kramisar

2008-01-16 @ 23:34:40
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Till Mats:
Vad snällt av er att peppa mig, och jag hoppas verkligen jag slipper det värsta när han är full.
kramar

Till Martina: Nej, jag har inte slutat räkna kalorier och det känns som om jag aldrig kommer att kunna sluta med det. Jag håller med dig, det är väldigt svårt! Det går inte ens att hålla sig i 2 dagar :(

Till Tessie:
Jag hejar på dig med, vi kan klara det här och vi är på väg

2008-01-17 @ 18:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0