Jag är stor.

Jag känner mig stor som ett hus om magen, eller ordet gravid kanske är bättre för att vara exakt.
Har nyss ätit och magen står ut åt alla håll känns det som.
Ni vet fattiga barn i andra länder som är nära på att dö av svält?, de har ju stora putiga magar av någon anledning, och PRECIS så har jag.. och jag har haft det i flera veckor + gaser på köpet. Det är inte kul och det är hemskt.. Vill bara dö för det är jobbigt och speciellt när det spänner som värst :(

Tiden går så fort helt plötsligt och jag vet inte varför.. Jag hinner inte med att vara inne på datorn lika mycket som förut men ändå så gör jag ingenting mer på dagarna. Men det kanske har varit för jag mått som värst de senaste tiden.
Men nu börjar de ge sig lite och jag mår lite bättre och det går enklare och enklare med maten i skolan(SKÖNT!)
Därimot har jag nog fått tillbaka lite tonårsfasoner för den kroppsliga delen och i huvudet(kan man säga så?!) Jag har inte fått min mens(det tar låång tid) men jag märker hur mina hormoner sätts igång och jag och mamma tjafsar lite då & då.
Det är både positivt och negativt :/ ...

Igår åt jag pasta till lunch, det är fortfarande extremt jobbigt. Jag blir så ledsen och hela dagen blir förstörd!
Det höll på att bli för mycket kalorier (enligt mig) igår också och jag skulle äta fil & flingor som jag gör varannan dag. Men när vi var i affären så fanns inte den filen som jag ville ha och som jag endast klarar av. Den med 35 kcal/dl
Och jag bönade och bad till mamma att jag skulle äta macka istället men nej det skulle jag inte. Så vi stod och tjafsade om det en stund men tills slut tog hon en fil bara sådär. Jag blev hur ledsen som helst och jag började faktist gråta i affären för aldrig i livet vill jag ha den filen!
Men jag lyckades behärska mig lite för jag kunde ju inte böla i affären. Men jag lyckades också övertala mamma med att göra en smoothie och det gick bra, och då blev det inte lika mycket kalorier så då kunde jag andas ut..

Var på ätstörningskliniken idag. Vägde mig.. och jag har gått upp :(
Jag blev och är rätt ledsen över det men inte så jag gråter över det, bara om någon påminner mig om det..
Och jag skäms så mycket över vikten för jag tycker den visar så mycket! :(
Nu visade den 44,6 kg och det är ca 3hg upp (men jag hade ätit både frukost,mellanmål,lunch och näringsdryck innan men enligt dom så räknar dom inte bort det :/)
Snart kommer den att visa 45 kg och det vet jag inte om jag kommer klara, men vi får se.. :(
Hade vuxit också konstigt nog. Vi brukar inte mäta mig och det var flera månader sen vi gjorde MEN jag hade faktist vuxit 0,8 cm! Så jag är glad över den saken..

Vi pratade också om hur vi ska göra på de andra behandlingsmöterna, om jag vill komma själv eller med båda föräldrarna m.m
Ska dit med pappa nästa gång och näst nästa gång blir det mamma och gången därpå ska jag dit själv.
Men jag vill inte dit med pappa, men jag ska försöka se det som en bra sak för då kanske vi kan reda ut en del saker som jag inte tycker är bra.
Som när han inte kollar mig eller säger till,
 men också om hans alkoholproblem och J:s konstiga beteenden om jag vågar förståss.

Köpte ett nytt bröd idag i affären. Det kanske låter lite konstigt men jag har ju sådanna problem över att jag inte kan variera. Det måte blir samma kalorisnåla bröd som vanligt. Men nu köpte jag ett bröd med 2 kalorier extra än de vanliga brödet jag äter!
Det kanske inte var så många kalorier mer men jag är glad över att jag hittade ett nytt bröd. Jag kan inte hålla på att äta sammabröd i flera månader. Om ni undrar vad det var för bröd så var det någon rågtoast och innehöll 80 kalorier/skiva ^^

Kommentarer
Postat av: Mats

Jag tycker du skall göra som du känner med Tyskland. Oavsett vad andra säger om dom tycker det är OK så är det du som ska klara av det och inte må skit hela tiden. Det kan ju vara jobbigt när man inte är så "stark".

Bra att du går upp lite, det är ju tyvärr så att din sjukdom gör att du tycker magen känns enorm men det beror också på (tror jag) att övriga du är så smal (eller, ja jag vet inte men tror det...)

Hoppas nästa steg är att du kan minska på att tänka allt i kalorier, då kanske det känns mindre jobbigt.

Skönt att du skrev, jag vet inte varför men ibland oroar jag mig i onödan kanske.
Ha en mysig kväll. Kramar.

2008-01-14 @ 20:07:18
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Cornelia

tack för ditt tips till Tyskland, jag ska göra som du sa, - bara om det känns OK för mig.
Och jag tror de andra tycker så också men de försöker göra chansen möjlig att åka till Tyskland ihuvudtaget.

Du har helt rätt med min mage, den är och kommer att vara uppsvälld under en okänd tid. Men det är lite svårt att acceptera ibland, men det kanske inte är så konstigt när man verkligen ser gravid ut? xD

ha det bra!
kram

2008-01-15 @ 19:17:15
Postat av: stars in heaven

Förstår att det känns jobbigt när magen är uppsvälld. Men det försvinner.

Skönt att det börjar gå lättare med maten i skolan nu!

44,6 kg är inte mycket. Du skulle kunna väga mycket mer gumman. Men jag förstår hur det känns.

Du är jätte duktig!
Jag tror på dig.
Kram

2008-01-15 @ 23:23:50
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Till Tessie:

Jag tror på dig med,
du är själv jätte duktig med maten!

2008-01-16 @ 16:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0