Nyår

Vet inte vad jag ska skriva just nu. Mår bara inte så bra, har en aning ångest efter den franska löksoppan med brödkrutonger och ost gratnireat på.
Sitter och lyssnar på min nya mp3. Är lite irriterad på den också, bara 1 hörlur funkar och vissa låtar går inte att spela på.Dessutom kan man inte se vilken låt den spelar för den är så liten och smidig, man kan sätta fast den på tröjan och den är inte större än ett suddigum fast mer fyrkantig.

Igår kom gästerna. Vi åkte först och bowlade och jag kom sist på bowlingen som vanligt!
Men jag var yngst så det får jag väll skylla på. Det var bara vuxna som kom hem till oss, förutom min bror då.
Jag fick en strike och det har jag inte fått på flera år! Om jag inte ens har fått det nån gång...
Men jag var tvungen att ta det näst lättaste klotet, det minsta skulle ha varit bättre men det var för små hål för fingrarna, mina finger-skelett skar sig i det.
Sen åkte vi alla hem för att fixa maten. Vi lagade den tillsammans. Allt gick bra med maten fram till varmrätten, den bestod av lax m pressad potatis och sås. Jag trodde självklart att såsen skulle vara brevid så man skulle ta den med en sked men icke sa nicke.
Jag fick sån jävla panik. Laxen låg i en ugnsform med såstäcke!!
Jag behöver inte äta sås än, men nu var det ju omöjligt att inte äta det. Den var ju fastklibbad på laxen! :(
Jag väntade tills alla gäster hade tagit, och så la mamma upp och det kom självklart med lite extra sås i smyg!
Men hon tror inte jag inte såg det, och det gjorde att jag fick ännu mer ångest!!!
Höll på att börja gråta men jag var tvungen att inte göra det, jag vill inte göra någon stor scen av det hela.Det skulle ju kännas pinsamt och de skulle säkert börja undra.
När jag satte mig och skulle börja äta kändes det som om alla glodde.
De hade fått reda på att jag hade anorexi, mamma berättade och jag stog och skar sallad :S
Så det kändes som hela kvällen skulle bli förstörd men det gick över mer och mer medan timmarna gick.
Vi hade lite tävlingar också, en tävling var drinktävling.
Man skulle blanda drinkar och dekorera glasen snyggt. Och gissa.. jag vann!
Och jag smakade inte ens en droppe på min drink eftersom det var läsk och allt möjligt i den!
Tyckte det var lite synd att jag inte kunde smaka, jag ville ju trots allt veta hur den smakade. Men jag är inte redo för att tillåta mig det onyttiga.
Annars var nyårs festen kul, de stannade lite sent bara. Men jag gick och la mig vid 2 för jag var så himla trött!


Kommentarer
Postat av: Mats

Gott nytt år, Cornelia. Jag tycker du kämpar och gör så gott du kan. Fortsätt så. Mer kan man faktiskt inte begära. Jag tror inte att du ska förutsätta att folk i allmänhet bryr sig så mycket som du tror om vad du äter. Även "normala barn" äter ju inte allt som serveras.

Kram

2008-01-01 @ 19:56:09
URL: http://matspalats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0