tacos och tyskland

Mår relativt bra idag. Nu har jag ju ätit lunch hemma och det är väll därför.
Men ikväll så är jag bortbjuden till en kompis som fyller år och jag är nervös inför ätandet. Det blir tacos och jag är livrädd för vad hon har i allt. Men jag ska inte försöka tänka på det och förstöra hennes fest! Tacos är rätt så kalorisnålt om man tänker efter, eller man kan göra det till det.
Ett sådant majsbröd(tacoskal) innehåller 33 kalorier och sedan kan man ju lägga i mycket sallad och skippa såserna. Fast det blir ingen tacos utan det där kryddorna, men det finns oftast i köttfärsen.. aja, jag hoppas det går bra!
Kommer nog förmodligen ta med mig mitt kvällsmål som består av en apelsin, en macka med smör & skinka. Té som jag brukar dricka kan jag ju inte ta med mig, så det får jag skita i idag!
Ser faktist fram emot hennes fest lite grann, jag har aldrig varit hos henne. Och jag som brukar få ångest över sådanna nya saker men idag har jag inte det speciellt mycket.

Är så orolig över en sak..
Varje år åker 8:orna som har tyska till tyskland och bor hos tyskar och sedan kommer dom hit till sverige. Man åker vecka 5 på söndagen och är där i 5 dagar.
Eftersom jag har tyska så har jag sett fram emot den här resan ända sen i 6:an då jag valde tyska, MEN nu är jag ju sjuk så jag kanske inte kan åka eftersom jag inte kan äta allt och det blir lite krångligt med en tjej som har anorexia. Är väldigt ledsen över det här, det vore ju tråkit att inte åka med.
Men så ringde min mamma till tyskaläraren(hon ska följa med) och sa att hon kanske kan lösa det.. men jag vet inte om jag vågar.
Jag hoppas på ett sätt att jag får hänga med, men maten skrämmer mig så jäkla mycket att jag inte vill.
Undrar hur det blir med det ...

nu ska jag göra mig i ordning, jag tror jag ska locka mitt hår för första gången, fast det kommer nog inte bli så bra men man måste ju testa! xD

Kommentarer
Postat av: Mats

Hoppas du känner att du kan klara tysklandsresan, den tyska maten är inte så konstig. Är bara de som är med, åtminstone de vuxna, med på ditt problem så tror jag det går bra.

Om du inte känner att du klarar det så ska du ju inte åka, men du kämpar ju nu på med vanliga dagar och jag hoppas du fortsätter.

Ha en skön helg.

2008-01-12 @ 16:45:19
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Anonym

hårt eller mjukt skal?

2008-01-13 @ 11:55:53
Postat av: Mats

Jag saknar sig oavsett om du mår bra eller dåligt...

2008-01-14 @ 15:59:07
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Cornelia

Till Mats:
Jag vill så gärna hänga med till Tyskland men nu börjar jag fundera mer och mer och det känns som om jag inte kommer klara av det. Jag känner mig rätt så osäker och det är mycket ansvar jag måste ta, och det tror jag inte att jag klarar av. Men vi får se,jag får nog besked snart om i huvud taget tyskarna tycker det är okej!

ha det bra!

2008-01-14 @ 18:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0