Packat o klart!

Nu är nästan allt packat och klart. Imorgon drar jag till västkusten till en campingplats utanför Strömstad.
Vi ska bo i husvagn och det har jag aldrig gjort förut. Det blir nog trångt och mysigt på samma gång.
Maten kommer det nog gå bra med för vi tar med oss egen mat för det finns ett kök i husvagnen. Det enda problemet blir väll att jag inte kan fuska så mycket.
Jag är väldigt rädd för att vi inte kommer vara så aktiva på semestern utan att vi kommer vara stilla mera. Jag klarar som sagt inte av det. Egentligen borde jag ta det lungt för jag känner att snart orkar jag fan inte men jag kan inte.
Jag får sån ångest :(

Idag vägde jag mig också. Jag har gått ner 3 hg så nu väger jag 47 kg precis ^^
Fast om jag ska vara ärlig är jag inte lika glad längre. Det känns mer som en trygghet att jag är längre ifrån siffran 50 kg eller så kallad "normalvikt".
Idag har jag inte fuskat med näringsdrycken. Men imorgon så måste jag fuska (enligt tankarna) för jag ska sitta i en bil i typ 5 timmar och jag tror jag inte pallar det om jag inte fuskar med den.

Nej nu ska jag inte skriva så mycket mer. Jag kommer vara borta i typ 5 dagar.
Jag har bara en sak kvar som jag ska göra innan jag slutar packa och det är att skriva ner lite livmedle hur mycket kcal det är i dom ifall jag är tvungen att äta någonting nytt.
Jag har redan skrivit vissa kött,bröd och frukt/grönsaker och jag ska fortsätta på pastan och allt möjligt!

Kommentarer
Postat av: Emmie

Nej, snälla släng kalorilappen,

vägra, stå emot. Det är egentligen inte du som vill, det är demonen, vinn över demonen.

Om du lyckas en gång kan du lyckas fler gånger, och tillslut behöver du inte kämpa mer



Läs gärna min blogg, sköt om dig

2008-07-13 @ 21:51:57
URL: http://jordgubbsshake.blogg.se/
Postat av: Joanna

tänk vad jobbigt att man ska behöva tänka så! tänk va mkt extra energi vi lägger ner på de här med mat, träning o kalorier, som andra människor slipper. de tar både på energin och humöret! :(

2008-07-14 @ 13:12:47
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/
Postat av: anna

jag släppte kontrollen idag, jag har ätit förbjudna saker, och konstigt nog har jag inte ångest. eller, jag lyckas ignorera den. för normala människor äter stora portioner ibland och normala människor äter efterrätt ibland. och jag ska bli normal!



försök att släppa kontrollen en dag, bara en dag. säg till dig själv att man inte går upp i vikt av att äta mycket en enda dag.

2008-07-14 @ 18:58:56
Postat av: stars in heaven

Hoppas det blir bra på din husvagnssemester. Jag har varit mycket på sånna semestrar och jag tycker att det är supermysigt. Kram<3

2008-07-14 @ 20:52:59
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: Louise

Jo, men det är väl sådana människor som drabbas av anorexi, de som är väldigt måna om andra människor, men som glömmer bort sig själva. Sån är i alla fall jag!



Hoppas du har det bra på västkusten (även om du inte kommer att läsa det här förrän du är tillbaka). Men jag hoppas att du förstår att det här med fuskandet är fel. Det är sjukdomen som talar och du kommer inte att må bättre av att dra ut på tillfrisknandet. Din kropp behöver näringsdryckerna och du är värd att äta mat, glöm inte bort det!



Kramar Louise

2008-07-18 @ 11:46:53
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Joanna

svar: hm...ååh de e så svårt! för jag kan ju bara veta hur det är nu och vad jag vill nu och hur jag tror de kmr bli. jag kan ju inte veta hur det är att va där du är och jag kan heller inte veta om mitt liv kmr gå åt samma håll som ditt. allt känns så osäkert. antingen kan det bli superduper toppen lr så kan det gå åt helvete! det är så svårt att veta. men det jag är säker på just nu iaf är att jag vill bli smal, nästa sommar vill jag vara NÖJD med min storlek. mer vet jag inte :/

2008-07-18 @ 19:09:55
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0