Jag vill vara ensam för en dag

Den här veckan har jag varit med kompisar hela tiden. Jag borde inte klaga men det gör jag.
Jag vill vara ensam för en dag känner jag, men hon frågar om vi ska göra något nästa dag och nästa. Men jag tror det blir skillnad när hennes pojkvän kommer hem, då blir det nog mer sällan vi kommer att träffas.

Just nu känner jag mig otroligt trött på att vara med någon. Jag vill bara ta det lugnt och fokusera och ha mer kontroll över maten. För hur det går med maten just nu så känner jag mig en aning stressad.
Igår fuskade jag också med näringsdrycken och idag med. Men idag så kommer det bli jobbigt med maten igen, eller det kommer bli höga siffror med kalori intaget.
Bulgur till lunch och sen något med protein till sen till middag ska vi äta spaghetti med köttfärssås.
Jag vill inte ha varken spaghetti eller köttfärssås. Jag har alltid vetat att mamma har lagt i den fetaste blandfärsen som finns, typ 19 % fett men nu på senaste tiden jag har börjat tycka det är jobbigt med den. För den innehåller ju dubbelt så mycket kalorier än vad den vanliga magra nötfärsen gör.
Och sen har jag läst att blandfärs med hög fetthalt ökar hjärt-kärlsjukdom för den innehåller mest mättade fetter.
Och det är varken bra för anorektiker eller vanliga personer!

Igår gick jag en promenad med mamma på kvällen. Vi pratade om den eventruella restresan om vi skulle få tag på en.
Vi började disskutera om maten. Vi kom inte överens.
Jag vill inte ha med mig näringsdrycken dit om jag ska äta massor med okända mat rätter som till exempel bröd och nästan allting.
Men mamma vill att om det ska bli någon resa så måste jag ta med dom.
Jag tycker faktist det är orättvist. Om vi skulle åka så offrar jag massor eftersom det kommer säkert bli mycket som blir förbjudet. Då tycker jag ändå att jag kunde skippa den där näringsdrycken för en vecka. Jag menar, jag dör ju inte om jag inte skulle ta med dom. Och sen kommer kalori intaget säkert bli mycket mycket mer än vad jag förväntar mig.
Åhhhh!! Jag vill så otroligt gärna åka, men det hindrar ju mig om överenskommelsen med mamma :(

Nu vill jag bara gå och gömma mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0