Ätstörningsenheten har semester medans ätstörningen arbetar

Maten jag skulle äta i torsdags ändrades. Det var för pappa ringde och sa att vi skulle till han. Varken jag eller mamma visste om det, men jag kunde pusta ut lite grann.
Lunchen blev iallafall jobbig, det blev spaghetti och köttfärssås. Jag hurrar inte direkt men ångesten var inte lika stor för jag fuskade med näringsdrycken på morgonen.
På kvällen åt jag kyckling med potatis hos pappa och jag var inte på humör. Ångesten satt fortfarande i och det slutade med att jag gick en promenad själv. Men promenade blev mer småspring hela tiden i flipflop samtidigt grät jag.
Jag grät för pappa inte har nått vett i huvudet och för ätstörningen hur den har sabbat mitt liv. Mamma skulle aldrig tillåta mig att jag promenera ensam.

Allting har bara förvärrats sen skolan slutade. Jag har mer kontroll över maten och det är helt enkelt bara jobbigare.
Jag tror det har lite med att man går hemma lite för mycket. Jag får sån fruktansvärd panik om jag äter helt normalt en dag utan att röra på mig eller anstränga mig. Det spelar ingen roll vad jag gör för att röra på mig bara jag inte sitter en längre stund.
Jag är arg på ätstörningsenheten. Jag tycker det är lite deras fel för dom har semester men det har inte jag eller mina ätstörda tankar! :(

Idag,lördag så har det inte hänt något särskilt. Fuskade med näringsdrycken som har blivit en liten vana vid det här laget.
För några veckor sen hade jag ett löfte och det var att inte fuska med näringsdryckerna, det är det sista jag skulle göra. Det löftet har jag haft ända sen i julas. Men nu är det dem som jag fuskar med för mamma kollar inte att jag dricker dom på morgonen. Och nu har tankarna kring näringsdryckerna blivit starkare så jag skippar den ibland bara för tankarnas skull.
Som jag skrev: allting har blivit värre
Men även om jag gått ner något kilo så mår jag bättre än förut. Jag är mer socialare och gladare mot människor i min omgivning. De tror att jag mår bra.
Innerst inne mår jag nog inte så jätte bra. Jag har liksom inga känslor och jag orkar inte bry mig så mycket om någonting.

Och just ja, igår år jag en fläskfilé skiva (ca 23 gram) och det är väldigt förbjudet...
Jag var tvungen, mamma tvingade mig. Jag åt upp den men efter det så grät jag hela dagen. Jag har inte ätit fläskfilé på snart ett år. Nästa gång det blir fläskfilé måste jag äta en hel portion, säger mamma. Den här gången åt jag en quornfilé till.
Men jag vill inte, jag vill inte!!! :(

På måndag ska min familj och jag åka till västkusten och bo där i 5 dagar.
Jag ser fram emot att få komma bort men maten blir åter ett problem. Det är tur att vi har eget kök iaf!

Kommentarer
Postat av: mats

det blir väl inte bättre förrän det blir bra! ha det fint på västkusten!

2008-07-12 @ 21:37:43
Postat av: Anonym

fläskfilé är bra kött, inget onödigt fett.

2008-07-12 @ 23:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0