Glad idag!

Nu är sommarjobbet över och den här veckan har varit en bra vecka och den är inte slut än.
Vet ni varför den har varit bra?
Jag känner knappt igen mig när jag skriver det här men jag har varit med 2 kompisar och inte på samma gång, dessutom kom det två och hälsade på och åt lunch där jag sommarjobbade. De sa att de gärna ville träffa mig.
Jag ska dessutom träffa kompisarna i helgen ( inte dom som hälsade på men de andra)
 På lördag ska jag på bio med en av dom och på söndag ska jag gå på stan med den andra.

Det här är typ världsrekord för mig det här året, än så länge. Så många gånger på en och samma vecka var lääänge sen!
Jag känner en glad känsla just nu.
 Idag var jag med F (min gamla bästis) och vi börjar glida ihop igen vilket känns jätte kul eftersom jag inte umgås med folk annars. Vi har till och med snackat om att vi ska åka till Göteborg eller Stockholm över en dag.
 Maten för mig  skulle nog inte bli så stort problem eftersom jag kan ju ta med mat hemifrån.
Det vore kul att göra något sånt.
Vi var hemma hos henne och badade.
Ännu en sak som jag tycker annars är jobbig är att visa mig i bikini.Jag hade inte gjort det för någon kompis iår.
 Men jag kände att jag kunde lita på F och att hon inte brydde sig så mycket. Hon säger alltid att jag har fin kropp och det känns bra att få höra det.
Men efter ett tag fick jag panik....
Vi var ensamma hemma men efter ett tag kom hennes lillebror och hans kompis som är lika gammal som mig hem till F. Jag ville bara springa in i huset för det kändes jobbigt med att de kunde se på min kropp.
Men vet ni vad?
Vi gick inte in. Jag satt kvar och jag fick till och med en kram av den där killen när han kom.
Sen var det inte jobbigt längre. Sen gick det att vara lite lugn. Och det känns en lättnad för trodde jag skulle dö de första minutrarna men sen gick det ju väldigt bra.
Men jag tror jag skulle tycka det var jobbigare om jag åt melliset. För då skulle magen sticka ut och ja då skulle det nog kännas ångestfullt.
När jag var där borta kändes det lite pepp till att bli frisk. De var normala och jag hade kul.
Jag fick en tanke som sa att : " Åh vad skönt det skulle vara om jag var frisk för då kanske vi skulle ha ätit en glass"

Den här dagen har varit speciell. Det var ju så länge sen som något av det här hände.
Men jag ska nog inte säga för mycket. Om det hade varit mat inblandat skulle det nog varit jobbigare.
När jag cyklade hem sen kände jag mig glad.
Nu vill jag på ett sätt bli frisk. Problemet är att jag inte vågar.


Vägde mig också idag. Tog chansen nu när jag är hemma hos pappa.
Fast det är ju ingen bra våg. Den är ju inte digital så det är svårt att se exakt.
Men den såg ut att visa runt 47,8 kg.
Nu kan  jag känna mig en aning lugn igen. Och konstigt nog, har jag mått bättre dom här veckorna (även om mer ångest har varit inblandat) och det är för jag har fuskat med mellanmålen och gått ner lite vikt.
Så visst tjänar jag på viktnedgången och fuskandet!!

Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Härligt med bra dagar! Och det är du så värd gumman.

Skönt att läsa att du faktiskt har lite hopp om att kunna bli frisk. Och även om du inte vågar just nu, så ta det bara lugnt den dagen kommer att komma.



47,8kg är inte bra. Men det vet du säkert också.

Försök att inte fuska.



Men jag är så glad att du mår bättre!

KRAM<3

2008-07-04 @ 23:57:44
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0