Ett misstag.

För några veckor sen gjorde jag ett dumt misstag. Det var fint väder och jag mådde lite bättre.
Jag hade också fyllt år. Just den jävla stunden flög det ur min mun till mina kompisars öron:
- Kan ni inte hem till mig och fira?
Nu har jag gått och ororat mig väldigt länge. Jag har ångest är väldigt orolig.
Jag vill inte, ställ in!!
Dom kommer inom en timme, eller jag ska hämta dom. Jag kommer bjuda på allt som friska personer äter  men det kommer ju inte jag äta.
Jag känner en panik känsla för just idag så mår jag inte särskilt bra.
Den här dagen har också varit jobbig med maten. Mamma skulle absolut ha pasta till lunch och jag hade inget val utan var tvungen att äta det. Vi har också bråkat hela dagen :(
Som tur var är hon inte hemma men egentligen skulle jag ätit mellanmål. Jag hoppas verkligen inte det blir något mellanmål för jag har sån ångest. Magen är uppsvälld och jag har en th-shirt på mig.
Ska nog byta till något annat,  brukar aldrig visa mig i th-shirt. Orkar inte med att gå och oroa mig för magen ska sticka ut.

Shit vad jag ångrar mig. Det här är ett stort misstag.
Jag orkar verkligen med något angagemang just nu. Inte nu när jag har ångest! :(
Jag ska bjuda dom på mat här. Vi ska äta färsfyllda gratinerade baguetter. Det var min idé.
Men såklart äter inte jag det. Jag ska ta en vanlig macka med köttfärs på utan sås.
Sen har jag bakat en kladdkaka åt dom. Och sen ska dom få massor med godis o sånt.
Tänk om dom inte blir nöjda eller tycker det är tråkigt! :(


Jag har sovit rätt dåligt de sista nätterna. Jag känner på mig att jag är orolig över allt.
Jag ligger och grubblar över varför jag inte är frisk och kämpar. Det känns dom en skuld på något sätt.
Jag känner mig så otroligt misslyckad. Men kanske är det för jag är det?

Kommentarer
Postat av: Joanna

ja har oxå ångest o vill bara gå omkring i stora kläder hela tiden. min mage sticker ut o e ful o dum. snart e de midsommar å då e de tajta kläder som gäller typ. lr iaf inte stora mjukisbyxor o farsans gamla tjocktröja. =/



de där baguetterna låter ju jätte goda, har aldrig testa sånna =)

de låter ju jätte gulligt ju att du tom har bakat åt dom (när du sj inte ens äter sånt!), hur skulle dom kunna bli besvikna??? dom kmr säkert tycka att du e supergullig. det tkr jag iaf. ja skulle börja böla om nån hade gjort så. att du ställer dig o fixar en massa saker åt ANDRA på DIN födelsedag. det brukar va tvärtom ;) hoppas ni får supertrevligt!

2008-06-18 @ 18:24:24
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/
Postat av: mats

När man förväntar sig det värsta brukar det ofta bli bättre!

2008-06-18 @ 20:19:52
Postat av: stars in heaven

Vännen det kommer nog att bli bra ska du se :)



När jag är på middagsgruppen får vi en normalpotion, en hårdmacka. En liten efterätt får vi för att jämna ut blodsockerkurvan. Istället för att den ska gå upp jätte högt och sjunka fort så blir den mer plant på något sätt.



Kramis<3

2008-06-18 @ 20:31:03
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Okej tack <3

Jo det får man nog :)

Kram

2008-06-20 @ 10:27:20
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0