Hur det känns? :O

Ja nu är jag femton år. Har varit det ända sen tisdag,
Många vuxnar frågar: -Hur känns det att vara 15 år?
Det är typ världens knäppaste fråga. Eller iaf för min del. Jag tror inte det "känns" att fylla 15 år eller vilken annan ålder som helst.
Men därimot är det rätt positivt. Jag får ju köra moppe,vilket är kul. Men det var det INTE i förrgår, iallafall inte tills moppen slutade funka.

Så här var det.
Jag och min bror och hans kompis skulle köra lite moppe för det var första gången för mig.
Det var något fel på moppen när jag skulle starta den. Det tog en lång stund innan vi fick igång den.
Men efter ett tag när vi hade kört en stund stannade vi för att disskutera om vart vi skulle åka.
När vi väl hade bestämt oss och när jag skulle starta moppen funkade den inte!
Den ville verkligen inte, så jag fick gå hem med den. Det var 1,5 km hem och uppförsbacke hela tiden!
Snacka om att jag var trött  efter den promenaden. Moppen väger ju inte lite mycket!
Men sen i onsdags så bytte vi batterier och då gick den bra. Nu måste jag bara köpa en egen hjälm.

Många i skolan säger att jag mår bättre. Jag kan delvis hålla med. Jag är mycket socialare och gladare mot folk.
Allting är inte fejk. Men hemma är jag inte samma person.
Oftast är jag depp men jag kan erkänna att det var värre förut.
Jag tror jag mår lite bättre för jag fuskar så och för att jag får motionera. Det är en sak jag bara oroar mig över och det är vikten. Har inte vägt mig på snart 3 veckor (!!!!!!)
Men jag hoppas jag ligger under på vågen på måndag.
Det känns som om jag har gått ner lite för mellan brösten finns ett hål. Alltså bröstkorgen.
Eller precis där revbenen splittras och går ut mot kanterna.
När jag var som magrast var det som ett hål. Men det har försvunnit för flera månader sen.
Men nu kan jag känna det tydligare igen. Men jag ska inte säga för mycket. För tänk om jag skulle väga 50 kg!!!!!!!!!!!! (!!!!!!!!!!!!)

Jag har köpt en bikini. Mitt samvete säger: Ifall.
Ja för nån gång måste jag säkert visa mig för någon. Visst klarar jag av det hemma när familjen också är i badkläder men jag skulle aldrig falla mig in och visa min kropp för någon okänd eller massvis med personer som jag känner.
Imorgon skulle mina kompisar bada hos en av dom. Jag tackade nej pga av att jag skäms oehört mycket över min kropp.
Visst kan jag erkänna att jag trivs lite bättre med min kropp men det är fortfarande så att jag inte skulle visa mig i linne öppet. Bara vid vissa tillfällen med kanske kompisar. Familjen kan jag visa mina armar för.

Nästa vecka på torsdag är det sommarlov.
Jag tycker det är onödigt att vi går i skolan för att betygen är satta och vi har inget påbörjat projekt nu inför sommaren. Oftast kollar man bara på film eller gör något som är slappt.
ONÖDIGT tycker jag.


I sommar kommer det bli ännu mer fusk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0