Jag faller tillbaka

Ingen bra dag. Mamma tjatar eller snarare hackar på mig med maten.
Hon säger att allting har blivit värre än var det var för några veckor sedan. Jag kan faktist hålla med henne.
Jag tror jag håller på att falla tillbaka. Tankarna är extremt jobbiga och nu är det mest dom som bestämmer över mig.
Jag tror det är så för jag fuskat för mycket och att jag har gått ner i vikt. Tankarna har nog utvecklats.
Mamma hotade mig idag med att ringa min behandlare och be mig få en till näringsdryck! Jag hoppas hoppas verkligen mamma bara sa så utan att mena det.
Jag skulle inte palla det. Är för rädd för att gå upp i vikt.
Åh, jag vill bara att mamma inte ska vara hemma på ett sätt. Då kan jag kontrollera maten på mitt eget sätt.
Fast det är rätt skönt att hon är hemma. Det känns tryggare och trevligare än min osociala bror.

Fick ett sms från min kompis. Hon frågade om vi skulle gå på bio imorgon. Jag tackade ja.
Är oehört tacksam för hon frågade mig det. Jag känner mig uppskattad för det var så lääääänge sen någon skickade ett sådant sms.
Och på måndag ska jag vara med en annan kompis som jag inte sett på mer än ett halvår.
Hon ringde nämligen på min födelse dag vilket jag också uppskattar och är tacksam över. Såklart måste man hitta på något med henne och dessutom är hon den vännen jag känt längst, ända sen när jag var 5 år.
Men nu har vi börjar vi glida isär. Det var bara för jag flyttade. Förut så bodde vi 200 meter ifrån varandra.


idag vid matbordet pratade hela familjen om utlandsresor. Att det kanske blir en.
Men bara kanske, inte så troligt.
Jag skulle så hemskt gärna vilja åka, men maten vill hindra mig. Tänk om det skulle bli en, vad skulle jag äta till fruskot,lunch, mellanmål och middag? Och dessutom skulle jag ju ligga och slappa heeela dagarna. Jag skulle få panik!!

Nej nu ska jag nog kolla lite på tv.
Den här dagen var ingen bra dag.
Mycket  ångest :(

Kommentarer
Postat av: mats

haha, nej vem vill åka till utlandet och ha roligt när man kan stanna hemma och svälta och förbränna :)

2008-06-14 @ 22:13:20
Postat av: Lollo

Hej Cornelia. Jag känner igen mig mycket i dig. T.ex. att det känns mycket enklare att stanna hemma så att man har kontroll över hur mycket man äter och motionerar. Men för guds skull, ta vara på ditt liv och slut inte in dig i din ätstörning så som jag har gjort. Jag har knappt några kompisar och hittar ingen riktig mening med livet. Så gå på bio, åk utomlands och njut av det liv du har!

Kram Lollo

2008-06-15 @ 12:15:13
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0