Låång dag, tråkiga dagar.

Det känns som om det är söndag idag. Lika lång och tråkig. Ingenting märkvärdigt händer mer än maten.
Jag mår dåligt över när jag äter men inte rör på mig.
 Det positiva med att gå i skolan var att man rörde på sig, man gick upp i massor med trappor för att nå klassrummet.
Man cyklade nästan en hel mil varje dag (åtminstonde i våras) och man kunde känna ett gott samvete på kvällen  när man la sig ner i soffan.
Men nu kan man inte det. Jag får ångest och blir orolig och dessutom blir jag trött och slö.
Idag fick jag ett spontant ryck igen som jag har börjat fått. Jag har inte skrivit som mycket om det men det händer att jag helt plötsligt ska motionera.
Idag så cyklade jag typ 7 kilometer på 27 minuter. Var rätt svettig när jag kom hem.
Det var fel av mig jag vet, dessutom ljög jag för pappa och sa att jag skulle kolla en sak hemma hos mamma.
Jag hade ju liksom inte rört på mig idag.
Nu har jag ångest igen. Mina tankar säger: Ut o rör på dig! Gör vad som helst men sitt inte ner!!!!!!!!!!!

Ja annars har det inte hänt något speciellt.
Har jag nämnt för er att min familj öppnar en resturang i Juli? Isåfall vet ni det nu :)
Jag tycker det ska bli skit kul, snacka om jobb jag kan få bara med att ställa upp i resturangen.
 Dessutom kommer jag få en utbildning nästa vecka för då börjar jag ju sommar jobba på en annan resturang :)
Ser faktist fram emot det. Nu när jag tänker på det känner jag mig förvånad. Att jag liksom ser fram imot det (hallå? jag som annars brukar få panik över sånna tillfällen!!)
 Visst finns en del oro med att jag ska jobba där i två veckor, men jag gör hellre det än att sitta hemma o jäsa!

Såg Indiana Jones idag. På DVD fast med dåligare kvalité på bilden.
Den har fått jätte bra kritik, typ fyra getingar av aftonbladet men jag fattade inte ett skit av den.
Jag höll på somna efter en kvart men ryckte upp mig sen och försökte verkligen förstå filmen.
Nej usch, mycket bättre filmer har jag sett. Som till exempel igår då jag såg Rain Man som var väldigt bra!


Kommentarer
Postat av: Joanna

svar: varför ere dåligt me sötningsmedel?

2008-06-22 @ 14:44:25
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack för ditt tips om regelbundna måltider. Egentligen vet jag ju redan det där, men det är skönt att höra många gånger. Det kan vara lite svårt att motivera sig till att äta bra alldeles själv!



Kul att ni ska öppna restaurang! Det är alltid kul att kunna hjälpa till med något - och tjäna lite pengar på köpet :)



Kram <3

2008-06-22 @ 22:29:22
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0