Latjolajban dagen

Ingen bra dag i skolan även fast vi hade special dag.
Denna dag  heter Latjolajbandagen och det är massor med saker som händer på skolan då.
Först var det 9:orna mot lärarna i fotboll och då vann lärarna. Jag tror det iallafall, jag orkade inte vara kvar där för det blåste och var inte särskillt varmt. Sen var det massor med uppträdanden från 4:an till 9:an.
Alla som ville fick uppträda,  fast man var såklart tvungen att anmäla sig först.
Sen var det tårtutställning. Förra året var det tårttävling och det var mycket roligare.
Då bakade alla tårtor och sen tävlade en tårta från varje klass om vem som var finast av alla.
Men nu har dom tagit bort den tävlingen och det tycker jag är synd för det var det som var roligt.
Fast det som var mest roligast var att äta upp alla tårtorna efteråt. Då fick man äta hur mycket tårta man ville.
Jag minns förra året då alla var så stressade för man var rädd att tårtorna skulle ta slut. Men egentligen behövde man inte oroa sig för det blev alltid massor med tårta över. Haha, och alla mådde jätte illa efteråt.
Aja, kul var det.

Igår var det ingen bra dag heller. Jag skulle ju till ätstörningsenheten klockan två men jag är så klantig så jag tar bussen en timma för tidigt -.-
Så jag får vänta över en timma.
Jag vägdes och jag har gått ner :)
Men sjuksköterskan blev orolig och började fråga om jag spydde. Hon kände också på mina halsmandlar :S
Fast det har jag inte gjort på länge så svaret blev självklart nej. Det kanske svaret ändå skulle ha blivit.
Nu väger jag 48 kg. För cirka två månader sen så vägde jag nästan  49,5 kg.
Jag ska fortsätta som jag gör nu. Hoppas verkligen jag kan komma ner till 47 kg. Det vore en dröm...


Kommentarer
Postat av: en läsare

nejnejnej, vad ledsen jag blir av att läsa det där! nu har anorexin övertaget i dej igen, märker du inte det? Du har ju kämpat och varit OTROLIGT modig, duktig och bra som har gått upp lite i vikt sen du var som tunnast! Varför låter du anorexin förstöra det då? Det är det SJUKA i dej som vill ner i vikt! Tänk efter ordetligt, vad blir bättre av att gå ner i vikt? Den friska sidan i dej borde inse att allt bara blir värre av att gå ner i vikt. Ångesten växer bara av det! Gör mej stolt och fortsätt framåt på den friska vägen istället! :) ignorera tankarna om viktnedgång, du är redan alltför smal :( KÄMPA NU!

2008-06-10 @ 16:16:29
Postat av: mats

Läste dina gamla blogginlägg. Du var inte så nöjd när du vägde mindre heller - har du glömt det?

2008-06-10 @ 16:55:15
URL: http://matspalats.blogg.se/
Postat av: stars in heaven

Ja usch det är jobbigt att inte kunna bada i bikini. Fast egentligen kan vi ju. Det får vi aldrig glömma!

Nästa sommar Cornelia, då kanske allt ser annorlunda ut? Då kanske vi båda faktiskt gillar oss själva precis som vi är. Även om det låter omöjligt får vi aldrig sluta hoppas. Kramisar i massor

2008-06-11 @ 13:21:58
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Till en läsare: Jo, jag vet. Det är min sjuka sida som tar över.Men nu börjar jag känna att jag håller på att brytas ner av den sjuka sidan.

För mig innerst inne så spelar det inte så stor roll eftersom jag vill gå ner i vikt.

Men det sorgligaste av allt, är att en del av mig innombords vill inte bli frisk.

Såklart finns det en liten del av mig som också vill bli frisk men den är inte den starkaste.

Jag ser ingen mening att leva heller.



Kram<3

2008-06-11 @ 20:43:39
URL: http://vanillashake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0