Midsommar

I mitt förra inlägg skrev jag om vilket misstag jag gjorde när jag bjöd mina kompisar på fest hemma hos mig. Jag tror det var mest ångest och oro i mitt huvud just då.
Ingen av tjejerna hade varit hos mig tidigare och allt var ju så nervös. Jag är ju inte så van att det kommer hem massor med kompisar, det har ju inte hänt på snart ett år. Iallafall inte så många.
Men festen gick bra. Kanske skulle jag säga jätte bra?
Dom hade kul och all oro släppte rätt fort för alla var så upptagna med att delta i alla diskussioner vi brukar ha (tjejsnack).
Dom tyckte maten var god också. Jagåt inte riktigt samma som dom. Fast det var ju såklart jag som hade bestämt det. Kladdkakan jag bakade några timmar innan var också succsé. Den tog iallafall slut.
Presenter hade dom med sig. Jag fick en T-shirt och smycken. Jag blev nöjd.
Dom åkte hem vid 12 snåret och dom kom vid halv sex ungefär. Och det var ingen bestämd tid när man skulle åka hem så det kanske är ett tecken på att dom tyckte det var kul eftersom de stannade till tol på natten?
Det var synd att det var fult väder så man inte kunde bada i poolen. Men för mig gjorde det inget, tyckte var skönt att inte visa min kropp. 


Idag är det midsommar. Det känns som en vanlig dag.
Är hemma hos pappa så det bev inga gäster i år. Det enda som var speciellt idag var att jag åt jordgubbar till mellanmål.
Om jag hade varit hos mamma skulle jag ha varit tvungen att äta en macka med smör och skinka och ett glas mjök dessutom. Men pappa har inte sån koll fast det underlättar ju för mig.
Sen var vi och kollade på midsommarstången vid en herrgård. Det var bara trååkigt. 
Jag skulle inte vilja dansa och skämma ut mig framför stången, möjligtvis bara för att förbränna.

Nej nu känner jag att jag inte har något flyt i skrivandet. 
 ag är rätt matt i kroppen. Det blev inte så mycket kolhydrater till middag. Alltså en skrutt middag.
Fast det kan inte jag rå för. Det var pappa som la upp maten. Men än en gång så underlättar det för mig.

Glad Midsommar!


Kommentarer
Postat av: stars in heaven

Roligt att kvällen blev bra :)

Glad midsommar!

Kramar<3

2008-06-20 @ 23:39:48
URL: http://tisasdagbok.blogg.se/
Postat av: mats

Glad midsommar själv. Ta vara på den glädjen du hade idag att det kan fungera bra med vänner. Det är inte så viktigt vad du äter eller inte så länge du mår bra, men du måste våga ändra din attityd och inte hjälpa din sjukdom. Det behövs inte att du ska äta jättemycket eller så men du måste bestämma dig för att en vanligt liv är okej - helt enkelt!

Och ta små steg mot det. Och låta dig själv kämpa och få ångest och klara av det igen!

Det finns ju inga andra sätt att bli frisk.

2008-06-21 @ 10:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0