Nu har tyskan åkt!

Nu har tysken åkt hem!
Eller det gjorde hon redan igår på lördagmorgon. Men orkade verkligen inte skriva någon blogg för jag var i ett desperat behov av att sola! Samma sak gäller idag. Sååå hääärligt väder.

Det gick bra med tysken. Hon var snäll, mogen och töntig. Fast det var alla tyskar.
Den här veckan har gått super bra. Jag har fuskat mycket med maten men mycket av det var inte med flit.
Vissa tillfällen har jag känt att det inte är så lämpligt att ta upp sin skinkmacka (fast den tog jag aldrig med mig iallafall). Men ni fattar. Det är inte så kul att käka skinkmacka när ingen annan äter något eller om de sitter och käkar glass eller vad fan dom gör.
Mycket motion har det blivit också. Varje dag.
Det är skönt för nu är det inte så jobbigt heller. Jag har cyklat nästan alla dagar med min tysk till skolan och hem.
Det är ungefär en mil sammanlagt. OCH vet ni vad? Jag har bättre kondis än vad min tysk hade.
Hon flåsade rätt mycket och hon cyklade långsamt och jag kände att jag bara ville köra ifrån henne. FAst det gjorde jag inte såklart!
Presenter fick vi också. Och när jag skriver vi så menar jag alla i min familj. Generös or what?
Jag fick en miss sixty parfym (!?!) och en toblerone. fast hpn vet att jag inte äter sånt, men det var snällt ändå!
Mamma och de andra fick massor med Haribo påsar. De fick de bara för att där tyskan bor så finns en Haribo fabrik. Vi fick också knivar från där hon bodde och en bok som skriver om staden.
Det var väldigt snällt av henne.
Bara för det gav vi henne en Sverige-tröja som man köper på Stadium. Det är ju väldigt svenskt och det är väll det man vill ha som minne?
Alla tyskarna var väldigt galna i vårat lösgodis man köper i affärerna. Många tyskar köpte med sig stora påsar.
De älskade också Dumle och Marabou. Det finns ju inte i Tyskland.

Idag har min släkt varit här och firat mig. Jag fyller på tisdag, den 3 juni.
Jag är väldigt nöjd över presenterna. Jag skulle nog ha varit ännu gladare och tacksamare om jag inte hade ångest under tiden.
Jag och mamma har bråkat två gånger i helgen. Allt syftar på mellanmålet. Jag får sån ångest.
Jag har skrikit,gråtit och vägrat men ändå lyckas mamma få i mig maten tillslut.
Det har tagit mer än en timme att äta en macka,ett glas mjölk och ett äpple.
Jag tror att det är för att jag fuskat så mycket under den här veckan. Och när jag har varit hos pappa så har han gett med sig lite.
Men nu när vardagen börjar igen så blir det lite lättare. Då kan jag fuska igen.
En sak som jag blev orolig över var att mamma har börjat säga att om jag fortätter såhär så lägger dom in mig.
Jag tror hon säger så för att skrämma mig. Men jag blir inte skrämd. Jag blir arg.
Jag är tillräckligt frisk för att åka in på något psykhem!


Gud vad fint väder det har varit den här veckan!
I helgen har jag legat och solat och badat i min pool! Det är så skönt!
Jag ska ta ett kort så ni kan få se min pool. Det är verkligen lyx och det uppskattar jag väldigt mycket!

Nu är det bara 2 dagar kvar och sen får jag åka moppe!

Kommentarer
Postat av: Joanna

svar: tack =) ja du går in på "Design" och klickar på "alternativt redigera din befintliga stilmall" och där kan du ändra alla koder och grejor. läs på den här sidan, den är grymt bra!:
http://www.designadinblogg.se/

2008-06-01 @ 20:24:50
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se
Postat av: Joanna

hahahaha "cyklat med min tysk" hahahaha xD det låter som att du har vart ute med en hund ;D

vad sött att du uppskattar din pool! många tar bara saker för givet.
själv har man cyklat runt i massa områden och tittat på hus och önskat/låtsas att jag bodde där. bor inte sådär superlyxigt. lr de e nytt o fräscht men trångt och ligger inte så fint. men egentligen e de helt okej. borde inte klaga, borde oxå uppskatta de jag
har. o dessutom bor jag ju på 2 ställen och hos farsan är det som "vilket hus som helst". lr asså menar medelklass haha ;D nej men där trivs jag verkligen så vad ska man klaga på? vi har ju mat (?!?!?) vatten och tak över huvudet. =)

2008-06-01 @ 20:48:58
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0